معرفی خودرو

اقتصاد۲۴- اگر از طرفداران خودرو‌های کلاسیک باشید، حتماً ون‌های H-Type سیتروئن را به خاطر دارید؛ خودرو‌هایی با طراحی جعبه‌ای و بدنه‌ی موج‌دار که در طی ۳۴ سال تولید (از ۱۹۴۷ تا ۱۹۸۱) تغییر چندانی نکردند. شاید زیبا نبوده باشند، اما قطعاً جذاب و نوستالژیک بودند. حالا این جذابیت قدیمی به یکی دیگر از نماد‌های سیتروئن، یعنی آمی، منتقل شده است.

این نسخه‌ی خاص با نام Type-Ami توسط شرکت ایتالیایی Caselani طراحی شده که در بازسازی خودرو‌های جدید سیتروئن با سبک و سیاق مدل‌های کلاسیک تخصص دارد. کاسلانی تاکنون مدل‌های مختلفی را با این سبک طراحی کرده، از ون‌های متوسط گرفته تا مدل‌های بزرگی مثل سیتروئن Jumper. اما حالا نوبت به آمی رسیده است تا به این خانواده‌ی رترو بپیوندد.

نکته‌ی جالب اینجاست که این بازطراحی کاملاً تحت لیسانس سیتروئن انجام شده و شرکت کاسلانی مجوز استفاده از نشان تجاری دوشورون (دو فلش معروف سیتروئن) را دریافت کرده است. در نتیجه، نسخه‌ی جدید آمی نه‌تنها ظاهر قدیمی و دوست‌داشتنی دارد، بلکه با اصالت برند سیتروئن نیز هماهنگ است.

معرفی خودرو

تغییرات ظاهری و طراحی نوستالژیک

تقریباً تمامی پنل‌های بدنه‌ی آمی در این نسخه با قطعات جدیدی جایگزین شده‌اند که دارای خطوط افقی برجسته، مشابه بدنه‌ی موج‌دار ون‌های H-Type، هستند. تنها سقف خودرو دست‌نخورده باقی مانده است. چرخ‌های استیل کلاسیک نیز به آن اضافه شده تا ظاهر خودرو هرچه بیشتر به سبک دهه ۱۹۵۰ نزدیک شود. از دیگر تغییرات قابل توجه می‌توان به طراحی جدید چراغ‌های جلو اشاره کرد که چهره‌ای شبیه به مدل‌های قدیمی به خودرو می‌بخشند.

نکته‌ی جالب اینکه این تغییرات هیچ وزنی به خودرو اضافه نمی‌کنند، بنابراین وزن ۴۷۰ کیلوگرمی سیتروئن آمی همچنان ثابت باقی می‌ماند.

معرفی خودرو

مشخصات فنی و عملکرد

البته نباید انتظار یک خودروی قدرتمند را داشت. آمی یک خودروی الکتریکی شهری است که از یک موتور ۶ کیلوواتی (حدود ۸ اسب بخار) نیرو می‌گیرد و باتری ۵.۴ کیلووات‌ساعتی آن بردی در حدود ۷۴ کیلومتر را فراهم می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو فقط ۴۵ کیلومتر بر ساعت است، که آن را برای جوانان بدون گواهینامه، جابجایی‌های روزمره شهری به جای موتور سیکلت، تحویل کالا و استفاده به‌عنوان یک خودروی اقتصادی ایده‌آل می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

source

توسط ecokhabari.ir