در راستای اطلاع از مراحل ثبت‌نام و فرایند درخواست صدور مجوز دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی خارجی، راهنمای اخذ مجوز در اختیار متقاضیان و علاقمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر دفاتر و موسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌ها ضمن شناسایی و رصد نیازهای بازار کار به طور مستمر، ظرفیت‌های خود را به منظور جذب و بکارگیری نیروی مورد نیاز بازار به کار می‌گیرند.

آخرین آمار از تعداد موسسات کاریابی‌ از وجود ۱۳۰۰ کاریابی داخلی و ۱۹۸ کاریابی خارجی غیردولتی در کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ حکایت دارد که با احتساب کاریابی‌های دولتی جمعا ۱۵۴۳ کاریابی دولتی و خصوصی را شامل می‌شود.

بر اساس اعلام محمود کریمی بیرانوند ـ معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی – هم اکنون نزدیک به ۱۸۵ مجوز کاریابی خارجی در ۲۰ استان کشور وجود دارد و در صورت تخلف در این‌ کاریابی‌ها مطابق با آیین‌نامه موجود در ادارات کار، هیات‌های فنی استانی و هیات فنی مرکزی برخورد خواهد شد.

متقاضیان راه‌اندازی کاریابی‌های خارجی می‌توانند به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار مراجعه و از طریق آن درخواست خود را ثبت کنند تا منجر به صدور مجوز شود.

راهنمای متقاضیان دریافت مجوز کاریابی خارجی

در همین راستا و به منظور اطلاع متقاضیان از مراحل ثبت‌نام و روند صدور مجوز، گزارش راهنمای ثبت درخواست مجوز دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی خارجی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

متقاضیان اخذ مجوز دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی خارجی به منظور انجام کلیه مراحل صدور مجوز به صورت الکترونیکی می‌توانند به سامانه  https://karyabi-mojavvez.mcls.gov.ir  مراجعه کنند.

مراحل بعدی ثبت نام به این ترتیب است:

ورود خودکار به سامانه احراز هویت یکپارچه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجام آن بر اساس اطلاعات هویتی

بازگشت به سامانه اصلی و  انتخاب گزینه درخواست مجوز

ارجاع خودکار به درگاه ملی یکپارچه صدور مجوزهای کسب و کار و ثبت درخواست و تکمیل اطلاعات در آن

تکمیل اطلاعات هویتی با توجه به انتخاب نوع و شخصیت کاریابی

تکمیل اطلاعات کاریابی همچون نام، نوع و محل فعالیت

ثبت اطلاعات شغلی و سوابق کاری 

بارگذاری کلیه مدارک و مستندات مرتبط شامل عکس پرسنلی، مدارک تحصیلی، کارت پایان خدمت و گواهی عدم سوء پیشینه

بارگذاری طرح توجیهی برای کشور مقصد

راهنمای متقاضیان دریافت مجوز کاریابی خارجی

در گام آخر پس از تایید اطلاعات ثبت شده برای متقاضیان کد رهگیری تخصیص داده می‌شود تا امکان اطلاع از روند بررسی درخواست مجوز از بخش پیگیری در صفحه ورود کاربران به سامانه میسر شود.

در صورت نقص یا ایراد در اطلاعات و مدارک بارگذاری شده، اداره کل استان درخواست متقاضی را به صفحه ویرایش اطلاعات و مستندات بازگشت می‌زند.

پس از تایید مدارک جلسه هیات استانی برای برسی صلاحیت حرفه‌ای برگزار شده و در صورت تایید صلاحیت فردی متقاضی از طریق مراجع قانونی ذیصلاح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

پس از تایید صلاحیت فردی صفحه بارگذاری سپرده ضمانت بانکی فعال شده که باید مطابق با ضوابط مصوب هیات مرکزی تهیه و ارسال شود.

بعد از تایید ضمانت بانکی حسن انجام کار توسط اداره کل استان متقاضی باید نسبت به واریز وجه ابطال تمبر به شماره حساب دریافت شده از اداره سازمان مالیاتی استان و بارگذاری اطلاعات قبض مربوطه اقدام کند.

در پایان با تایید قبض بارگذاری شده توسط اداره کل استان مجوز الکترونیکی در قالب QR کد صادر شده و متقاضی جهت دریافت مجوز فیزیکی به اداره کل استان مراجعه می‌کند.  

به گزارش ایسنا، کاریابی‌ها و مراکز مشاوره شغلی بازوی توانمندی برای دولت در شناسایی فرصت‌های شغلی و تامین نیروی کار به شمار می‌روند و سهم بالایی در ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار کار دارند.

انتهای پیام

source

توسط ecokhabari.ir