به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، سمیه السادات ابراهیمی، با بیان اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان ، کمک به آنان در راستای دستیابی به شایستگیهای لازم برای انتخاب رشته تحصیلی مبتنی بر ویژگیهای شخصیتی، استعدادها، علائق، توانمندیها و همچنین درنظر گرفتن نیازهای حال و آینده کشور است گفت: این برنامه از مهمترین برنامههای حوزه مشاوره است.
وی با بیان اینکه از نهم آبان فرایند هدایت تحصیلی امسال با فعالسازی آزمونهای مشاورهای (رغبت و توانایی) برای دانشآموزان پایه نهم آغاز شده است افزود: یکی از ابعاد مهم این فرآیند دستیابی به شایستگیهای لازم برای طراحی مسیر زندگی، تحصیلی و شغلی دانشآموزان و خودشناسی است، در این محور به دانشآموزان کمک میشود از ویژگیهای شخصیتی و علائق و توانمندیهای خود آگاه شوند.
مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سامانه هدایت تحصیلی شرایط لازم برای ارزیابی ویژگیهای روانشناختی دانشآموزان مهیا شده است و دانشآموزان پایه نهم با تکمیل آزمونهای رغبت و توانایی میتوانند بلافاصله کارنامه نتایج آزمونها را به صورت برخط دریافت کنند ادامه داد: کارنامه نتایج آزمونهای مشاورهای به صورت منحصر به فرد ویژگیهای شخصیتی دانشآموز را تشریح میکند و در سامانه هدایت تحصیلی محتواهای آموزشی مربوط به تیپ شخصیتی دانشآموز و اطلاعات لازم برای آگاهی از حوزههای علاقمندی و مشاغل متناسب با تیپ شخصیتی آنان در اختیارشان قرار میگیرد.
حیدری با بیان اینکه انتظار میرود مدیران و مشاوران مدارس دوره اول متوسطه با برگزاری جلسات راهنمایی گروهی، دانشآموزان و والدین آنان را از فرایند هدایت تحصیلی آگاه کنند و اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دهند تا ضمن آشنایی با فرایند هدایت تحصیلی در مسیر خودشناسی، حرفه شناسی و در نهایت تصمیمگیری تحصیلی و شغلی قرار گیرند عنوان کرد: به دانش آموزان کشورمان کمک کنیم در پایان دوره اول متوسطه به انتخاب آگاهانه دست یابند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان برای شرکت در این فرآیند به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند.
source