به گزارش سلام نو به نقل از زومیت، آلفابت، (شرکت مادر گوگل)، گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴ خود را منتشر کرد و برای اولین بار در تاریخ، درآمد یوتیوب از تبلیغات و اشتراک در چهار فصل گذشته از ۵۰ میلیارد دلار فراتر رفت.

یوتیوب که گوگل آن را در سال ۲۰۰۶ با مبلغ ۱٫۶۵ میلیارد دلار خرید، هم‌اکنون به سرویسی پول‌ساز تبدیل شده و به‌همراه سایر سرویس‌هایی مانند گوگل کلاود و گوگل پلی و جست‌وجو، سهم عمده‌ای از درآمد شرکت را تأمین می‌کند.

هوش مصنوعی جدیدی به نام Veo که متن را به ویدئو تبدیل می‌کند، تا پایان سال ۲۰۲۴ به بخش Shorts در یوتیوب اضافه خواهد شد.

مقابله با مسدودکننده‌های تبلیغات یکی از مشکلات اصلی گوگل و یوتیوب در مسیر کسب درآمد محسوب می‌شود. گوگل به کاربران هشدار داده است که از مسدودکننده‌های تبلیغات در یوتیوب استفاده نکنند و برخی گزارش داده‌اند که پخش ویدئو برای کاربرانی که از چنین افزونه‌ای استفاده می‌کنند، غیرفعال شده است.

درآمد آلفابت در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴ با رشد ۱۵ درصدی در مقایسه با دوره‌ی مشابه سال گذشته به ۸۸٫۲۷ میلیارد دلار رسید.

source

توسط ecokhabari.ir