به گزارش اکوایران، گزارش شرکت تحلیل بلاک‌چین Arkham Intelligence نشان می‌دهد شرکت خودروسازی تسلا که ریاست آن را ایلان ماسک بر عهده دارد، احتمالا همچنان مالک بیت‌کوین‌هایی به ارزش ۷۸۰ میلیون دلار است، با وجود اینکه در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر)‌ تمام آن را به کیف‌پول‌های ناشناخته منتقل کرده است.

به نوشته کوین تلگراف، این شرکت ۱۱ هزار و ۵۰۹ بیت‌کوین را به هفت کیف‌پول منتقل کرد که هر کدام بین ۱۱۰۰ تا ۲۲۰۰ بیت‌کوین دارند. بزرگ‌ترین انتقالات به کیف‌پول‌هایی با برچسب “۱Fnhp” و “۱LERL” بودند که به ترتیب ارزشی برابر با ۱۴۲/۲ میلیون دلار و ۱۲۸/۱ میلیون دلار داشتند.

ابتدا این انتقالات نگرانی‌هایی درباره احتمال فروش انبوه بیت‌کوین در بازار ایجاد کرد، اما Arkham معتقد است که این حرکت تنها یک چرخش کیف‌پولی بوده و تسلا همچنان مالک این سرمایه است. پس از این انتقال، قیمت بیت‌کوین ۵ درصد افزایش یافت، هرچند اندکی بعد به سوی ۶۷ هزار و ۶۰۰ دلار سوق پیدا کرد.

دلیل این انتقالات هنوز مشخص نیست، اما برخی حدس می‌زنند که تسلا ممکن است بیت‌کوین‌های خود را به منظور تأمین یک وام به یک متولی منتقل کند. تسلا از Coinbase Prime Custody برای ذخیره بیت‌کوین‌های خود استفاده می‌کند.

اگر تسلا همچنان بیت‌کوین‌ها را در اختیار داشته باشد، این شرکت بعد از MicroStrategy و شرکت‌های استخراج بیت‌کوین Marathon Digital و Riot Platforms، چهارمین شرکت بزرگ دارنده بیت‌کوین خواهد بود.

تسلا اولین بار در فوریه ۲۰۲۱ بیت‌کوین خرید و مدتی آن را به عنوان روش پرداخت برای خودروهای خود پذیرفت.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۲ آبان) از ۶۵ هزار و ۸۷۴ دلار تا ۶۷ هزار و ۴۴۱ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۵۸ به وقت ایران، ۶۵ هزار و ۹۳۲ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و این رمزارز با افت حدود هزار دلاری مواجه شده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸/۱۴ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۴۸۵ دلار تا ۲ هزار و ۶۲۵ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۵۸ به وقت ایران، ۲ هزار ۵۰۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و این رمزارز با کاهش حدود ۱۰۰ دلاری روبه‌رو شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵/۲۲ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

 

source

توسط ecokhabari.ir