به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، براساس اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی کلیه افراد واجد شرایط در ماده 4 دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری (مصوبه جلسه 543 شورای رقابت) می‌توانند از امروز ‌چهارشنبه مورخ 1403.8.2 تا ساعت 23:59 روز دوشنبه 1403.8.7 ثبت‌نام خود را انجام دهند و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب نمایند.

متقاضیان باید تا ساعت 12:00 روز شنبه 1403.8.5 یکی از حساب‌های خود را فقط نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودروی وارداتی وکالتی با مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود نمایند.

الف ـ خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

وارداتی جدول1

قیمت مندرج در جدول شماره 1، قیمت قطعی در مبادی ورودی است و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل؛ بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد.

وارداتی ج2

تبصره  ـ  قیمت  مندرج در جدول شماره 2، قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی است و قیمت قطعی خودروهای مذکور مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمتها، توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

بدیهی است هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره 2 ـ قراردادهای فروش می‌بایست صرفاً بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو منعقد گردد، در همین راستا و در کلیه روش‌های فروش و پیش‌فروش توسط شرکتهای واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده 4 آیین‌نامه اجرایی مذکور و اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد بود.

تبصره 3 ـ آن دسته از ثبت‌نام‌کنندگان خودروی وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده‌اند و در پرتال خود گزینه ارسال به خودروساز و یا رزرو را مشاهده می‌نمایند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

تبصره 4 ـ اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده 19 آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

 

source

توسط ecokhabari.ir