به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کیهان، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی مدعی دستگیری ۷اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران شد.

این روزنامه عنوان می‌کند: هفت اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران و ارائه اطلاعات در مورد پایگاه‌های ارتش دستگیر شدند. در ادامه عنوان شده است دادستان‌ها ادعا می‌کنند که این هفت نفر حدود ۶۰۰ ماموریت را برای ایران انجام داده‌اند، از جمله جمع‌آوری اطلاعات در سایت‌های حساس نظامی و زیرساختی و شناسایی اهداف انسانی بالقوه برای ایران. جروزالم پست خاطرنشان کرد: سایت‌های مهمی که در جاسوسی ادعایی آنها دخیل بودند عبارتند از پایگاه هوائی رامات دیوید، پایگاه هوائی نواتیم، گلیلوت و پایگاه تیپ گولانی که در آن چهار سرباز هفته گذشته در حمله پهپادی حزب‌الله کشته شدند.

این روزنامه می‌افزاید: دادستان گفت که از مظنونان «نقشه‌های مکان‌های استراتژیک از جمله پایگاه تیپ گولانی کشف شده است. جروزالم تصریح می‌کند: هفت مظنون یهودی اسرائیلی آذری الاصل از حیفا و حومه خلیج حیفا هستند (یکی از آنها سرباز فراری از ارتش است) و حدود ۳۵ روز است که در بازداشت به سر می‌برند. به گفته پلیس، دو نفر زیر سن قانونی هستند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه اظهار می‌دارد: بر اساس ارزیابی‌های اسرائیل، یک آژانس امنیتی ارشد اسرائیل(ISA) روز دوشنبه گفت که اقدامات مظنونان «به (رژیم) آسیب امنیتی وارد کرده است». پلیس اسرائیل گفت که «شدت و دامنه» این حادثه «از جدی‌ترین مواردی است که اسرائیل شناخته است.»

تلاش‌های مستمر ایران

جروزالم پست همچنین عنوان می‌دارد: در ادامه این بیانیه آمده است: «این تحقیقات تلاش‌های مستمر اطلاعاتی ایران برای جذب و بهره‌برداری از شهروندان اسرائیلی برای جاسوسی و تروریسم در داخل اسرائیل را نشان می‌دهد».

در ادامه این گزارش آمده است: پلیس اسرائیل گفت: «شبکه [جاسوسان] مأموریت‌های شناسایی گسترده‌ای را بر روی پایگاه‌های ارتش اسرائیل در سراسر کشور انجام داد که بر تأسیسات نیروی هوائی و دریایی، بنادر، مکان‌های سامانه گنبد آهنین و زیرساخت‌های انرژی مانند نیروگاه حادره متمرکز بود».

جی پست خاطرنشان کرد: «اعضای شبکه آگاه بودند که اطلاعاتی که ارائه کرده‌اند امنیت ملی را به خطر می‌اندازد و به طور بالقوه می‌تواند به حملات موشکی دشمن کمک کند».

در ادامه آمده است: به گفته مقامات پلیس، انگیزه مظنونان صرفاً منفعت مالی بوده و بسته به ریسک عملیات مبالغ مختلفی را دریافت می‌کردند. این گروه ظاهراً توسط دو مامور اطلاعاتی ایران به نام‌های «آلخان» و «اورخان» هدایت می‌شد. طبق گزارش‌ها، تماس اولیه بین طرفین حدود دو سال پیش صورت گرفت.

گفته می‌شود که به مظنونان صدها هزار مثقال پرداخت شده است که پرداخت‌ها از طریق واسطه‌های روسی که به اسرائیل سفر کرده‌اند، انجام شده است. پلیس همچنین ده‌ها سند را در جریان تحقیقات کشف و ضبط کرد.

جروزالم پست تصریح کرد: دستگیری این هفت نفر بخشی از یک عملیات ضد جاسوسی هماهنگ توسط شین بت، واحد لهاو ۴۳۳ پلیس اسرائیل و اداره امنیت اطلاعات در اداره اطلاعات نظامی بود.

در پایان این گزارش آمده است: دادستان کل اسرائیل تاکید کرد«این پرونده به مجموعه پرونده‌های مشابهی می‌پیوندد که در هفته‌های گذشته فاش شده که برخی از آنها منجر به دستگیری و کیفرخواست شده و برخی دیگر در آینده نزدیک به این پرونده منجر شده است.»

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی



source

توسط ecokhabari.ir