به گزارش آوای اقتصاد; هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۶۵۰ دلار و ۷۹ سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۶۷۰ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت طلا در روز جمعه تحت تأثیر گزارش قوی‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا کاهش یافت که انتظارات برای کاهش شدید نرخ بهره فدرال رزرو را تحت‌الشعاع قرار داد و دلار آمریکا را تقویت کرد. داده‌ها نشان می‌دهد که افزایش‌های شغلی در سپتامبر بیشترین افزایش در ۶ ماه گذشته را داشته و نرخ بیکاری به ۴.۱ درصد کاهش یافته است.

طبق ابزار FedWatch CME، معامله‌گران با ۹۵ درصد احتمال بر این باورند که فدرال رزرو در ماه نوامبر تنها یک چهارم درصد نرخ بهره را کاهش دهد و انتظارات برای کاهش ۵۰ واحدی را به صفر درصد کاهش داده‌اند. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، آخرین گزارش مشاغل را مثبت ارزیابی کرد و به افزایش اعتماد به اشتغال کامل با تورم پایین اشاره کرد.

این هفته، بازار بر روی صورت‌جلسه سیاست فدرال رزرو و داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده تمرکز خواهد کرد. در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۳۲.۲۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۸۹ دلار و ۹۲ سنت و پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۱۰۲۲ دلار و ۹۲ سنت رسید.

source

توسط ecokhabari.ir