به گزارش آوای اقتصاد; در حالی که قیمت گوشت در برخی استان‌ها کاهش یافته، منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام، اظهار کرده که با توجه به ذخایر موجود و جمعیت مناسب دام آماده کشتار، بازار در شرایط باثباتی قرار دارد.

او ادامه داد که تامین گوشت مورد نیاز پرمصرف‌ها از منابع وارداتی باعث کاهش فشار بر بازار شده و این امر شرایط تولید داخلی را متناسب با تقاضا کرده است.

پوریان همچنین اشاره کرد که بر اساس آمار، در حال حاضر ۱۷ میلیون راس دام مولد در اختیار دامداران در غرب و جنوب غرب کشور قرار دارد. با توجه به این که بسیاری از این دام‌ها در این فصل زایش دارند، پیش‌بینی می‌شود زایش پاییز امسال مطلوب باشد.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام از افزایش ۳۰ درصدی جمعیت گوساله خبر داد و گفت که اکنون بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار راس گوساله پروار آماده کشتار وجود دارد. جمعیت دام سبک نیز به ۷۰ میلیون راس رسیده و ۱۱ تا ۱۲ میلیون راس از آن‌ها برای کشتار آماده هستند. همچنین انتظار می‌رود با زایش‌های پاییز، ۸ میلیون راس دیگر به جمعیت دام افزوده شود.

او قیمت کنونی هر کیلو دام سبک را ۲۵۰ هزار تومان و گوساله را ۱۷۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود که قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی در درب کشتارگاه ۵۵۰ هزار تومان است. با ادامه روند کاهشی قیمت دام، انتظار می‌رود بازار به نرخ‌های متعادل دست یابد.

### قیمت جدید دام زنده
براساس گزارش‌ها، در استان تهران قیمت هر کیلو گوسفند زنده حداقل ۲۸۰ هزار تومان و حداکثر ۳۰۰ هزار تومان است. همچنین، قیمت هر کیلو گوساله زنده بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان متغیر است.

در استان اصفهان، قیمت هر کیلو گوسفند زنده بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و گوساله زنده نیز در بازه ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان قرار دارد.

در خراسان‌رضوی، قیمت هر کیلو گوسفند زنده بین ۲۵۵ تا ۲۶۵ هزار تومان و گوساله زنده بین ۱۸۰ تا ۱۸۵ هزار تومان گزارش شده است.

در استان قم، قیمت هر کیلو گوسفند زنده حداقل ۲۹۰ هزار تومان و حداکثر ۲۹۵ هزار تومان است. همچنین، قیمت گوساله زنده بین ۱۸۴ تا ۱۸۶ هزار تومان تعیین شده است.

source

توسط ecokhabari.ir