شاخص بازار سهام کاهش یافت

  بزرگنمايي:


فصل اقتصاد – بازار سرمایه در دومین روز هفته همانند روز کاری قبل منفی شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش 8876 واحد به رقم دو میلیون و 137 هزار واحد رسید.

بازار بورس در هشتمین روز از اولین ماه پاییز کاهش داشت. این در حالی است که این بازار از 26 شهریورماه تا اواخر هفته قبل غالبا صعودی بوده است. به نظر می‌رسد ریسک‌های سیستماتیک و متغیرهای سیاسی، اثر کاهشی بر بازار سهام داشته است. همزمان، سازمان بورس دامنه نوسان را از 3 درصد به مثبت و منفی 1 درصد کاهش داد.
روز یکشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 8876 واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و 137 هزار و 971 واحد ایستاد.
شاخص هم‌وزن نیز با افت 1742 واحد به رقم 703 هزار و 682 واحد رسید.
امروز 177 هزار فقره معامله به ارزش 5306 میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فصل اقتصاد

نقشه بازار بورس ـ یکشنبه 8 مهر 1403
فولاد، فملی و شستا به ترتیب از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به وبملت، فولاد و خگستر اشاره کرد.
روز هشتم مهر 1403 شاخص فرابورس ایران نیز 38 واحد کاهش داشت و به 22 هزار و 225 واحد رسید.
تعداد معاملات امروز فرابورس 82 هزار فقره و ارزش آن 8583 میلیارد تومان بود.
کگهر، وسپهر و فصبا اثر منفی بر شاخص فرابورس ایجاد کردند. فزر، زقیام و وسپهر هم از نمادهای پرتراکنش بودند.
طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی صبح دیروز (شنبه)، مقرر شد؛ براساس بند 11 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی و مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس به مثبت و منفی یک درصد محدود شود.
انتهای پیام







source

توسط ecokhabari.ir