به گزارش آوای اقتصاد; وزیر دارایی روسیه روز جمعه اعلام کرد: اقتصاد این کشور با سرعتی بیشتر از پیش‌بینی‌ها در حال رشد است و انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی امسال به ۳.۹ درصد افزایش یابد.

سیلوانوف در گفتگو با کانال تلویزیونی روسیه-۲۴ اظهار داشت که تولید ناخالص داخلی در نیمه اول سال با رشد ۴.۷ درصدی مواجه بوده، که نشان‌دهنده عملکرد بسیار قوی اقتصادی است. وی همچنین به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها به میزان ۸ درصد اشاره کرد و افزود که درآمد واقعی قابل تصرف مردم نیز در حال افزایش است.

بر اساس اظهارات سیلوانوف، درآمدهای بودجه نسبت به سال گذشته افزایش یافته و تا به امروز ۴.۷ تریلیون روبل (معادل ۵۲ میلیارد دلار) بیشتر شده‌اند. وی این افزایش را به رشد درآمدهای نفت و گاز و تقویت درآمدهای اقتصادی داخلی نسبت داد.

پیش‌بینی می‌شود که کسری بودجه کشور تا پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۱.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی باشد. سیلوانوف همچنین اعلام کرد که بودجه در سال ۲۰۲۵ حدود ۳۰ میلیارد دلار از اصلاحات سیستم مالیاتی دریافت خواهد کرد که به پروژه‌های اولویت‌دار اختصاص می‌یابد.

در ماه آوریل، وزارت توسعه اقتصادی روسیه رشد ۲.۸ درصدی را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده بود، اما انتظار می‌رود این پیش‌بینی در اوایل سپتامبر بازنگری شود.

بانک جهانی نیز اخیراً پیش‌بینی خود را افزایش داده و اعلام کرده است که تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری ۲.۹ درصد و در سال ۲۰۲۵ حدود ۱.۴ درصد رشد خواهد داشت. این ارقام بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی بانک جهانی هستند که رشد ۲.۲ درصد و ۱.۱ درصد را تخمین زده بودند. همچنین بانک جهانی اعلام کرد که اقتصاد روسیه توانسته است تأثیرات تحریم‌های غربی را پشت سر بگذارد.

صندوق بین‌المللی پول نیز در ماه آوریل اظهار داشت که انتظار دارد اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۴ سریع‌تر از تمامی اقتصادهای پیشرفته رشد کند.

source

توسط ecokhabari.ir