به گزارش آوای اقتصاد; در ماه ژوئیه، بیامو برای نخستین بار موفق شد بر بازار خودروهای الکتریکی اروپا تسلط یابد، در حالی که سایر رقبا با مشکلاتی روبهرو شدند و این شرکت شاهد افزایش تقاضا بود.
طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Jato Dynamics، بیامو در این ماه ۱۴,۸۶۹ خودروی تمام برقی به فروش رساند که نشاندهنده افزایش ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. در مقابل، تسلا با فروش ۱۴,۵۶۱ خودروی برقی، با کاهش سالانه ۱۶ درصدی مواجه شد.
دادههای Jato نشان میدهد که علاقه اروپاییها به خودروهای الکتریکی همچنان بالاست، هرچند که ثبتنام خودروهای برقی در ماه گذشته نسبت به ژوئیه ۲۰۲۳، ۶ درصد کاهش یافته است.
در آلمان، برنامه یارانه خودروهای برقی که از دسامبر به عنوان بخشی از تلاشها برای کاهش هزینهها به پایان رسید، موجب شد تولیدکنندگان در استراتژیهای برقی خود بازنگری کنند.
در حال حاضر، بیامو نسبت به رقبای خود وضعیت نسبتا بهتری دارد و برخی تحلیلگران این موفقیت را به وفاداری مشتریان به برند مربوط میدانند. همچنین، برخی کارشناسان معتقدند که اظهارات سیاسی دوقطبی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ممکن است به فروش این شرکت آمریکایی آسیب رسانده باشد.
با این حال، تسلا همچنان با فروش ۱۷۸,۷۰۰ وسیله نقلیه از ابتدای سال، در صدر قرار دارد. بیامو با فروش ۹۷,۵۲۵ خودرو در جایگاه دوم و فولکسواگن با مجموع ۸۸,۴۴۵ فروش در جایگاه سوم قرار دارد.
source