این استارتاپ، که در سال ۱۴۰۱ توسط تیمی از دانشجویان دانشگاه شریف تأسیس شده، هدف اصلی خود را بر بهینه‌سازی فرآیند جستجو و خرید قرار داده است. با افزایش تعداد فروشگاه‌های آنلاین و مخصوصا در حوزه لباس و پوشاک، کاربران اغلب با مشکل پیدا کردن لباس مورد نظرشان و لباس‌های خاص مواجه هستند. موری با ارائه امکاناتی مانند جستجوی توصیفی و تصویری برپایه هوش مصنوعی، این مشکل را حل کرده است. در ادامه با مصاحبه‌ای با آقای محمدمهدی شکری، یکی از بنیان‌گذاران این استارتاپ، قصد داریم تا بیشتر با پلتفرم موری و اهداف آن آشنا شویم.

معرفی موری و بنیان‌گذاران

سلام آقای شکری، خیلی خوش آمدید و ممنون که وقت خود را به ما اختصاص دادید. ابتدا لطفاً در مورد خودتان و مسیر شغلیتان صحبت کنید.

سلام و ممنون از شما. محمدمهدی شکری هستم، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف. مسیر شغلی من از تدریس المپیاد شروع شد، چون در دبیرستان مدال طلای المپیاد کامپیوتر داشتم از یک سال پیش از شروع دانشگاه مشغول تدریس شدم. سپس در سال ۹۵ با تیم کوئرا آشنا شدم و وارد دنیای کسب و کار و استارتاپ‌ها شدم، و از اون موقع تا سال ۱۴۰۱ در کوئرا بعنوان هم‌بنیان‌گذار و مدیر محصول مشغول بودم. حدود دو سال پیش از کوئرا خارج شدم و به همراه دو نفر از دوستانم، استارتاپ موری را شروع کردیم. هدف ما در موری حل مسئله پیدا کردن محصولات بین فروشگاه‌ها و محصولات متنوع برای خرید است، و رویکرد ما استفاده از تکنولوژی‌های جدید و هوش مصنوعی می‌باشد.

استارتاپ موری چطور شکل گرفت و چه نیازی باعث شد تا این استارتاپ را تأسیس کنید؟

ایده تأسیس استارتاپ موری از نیازهای بازار و مشکلاتی که کاربران در خرید آنلاین لباس داشتند، شکل گرفت. ما با انجام تحقیقات بازار، مصاحبه‌ها و نظرسنجی‌های متعدد دریافتیم که کاربران در مسیر پیدا کردن لباس مورد نظرشان زمان زیادی را از دست می‌دهند؛ زیرا تنوع برندها و فروشگاه‌ها زیاد است و هیچ موتور جست و جو و اپلیکیشنی در این فضا خوب کار نمی‌کند. همچنین، فروشگاه‌های لباس نیز به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند محصولات خود را به صورت بهتر و کم‌هزینه‌تر به مشتریان معرفی کنند. بنابراین، تصمیم گرفتیم استارتاپ موری را تأسیس کنیم تا با استفاده از هوش مصنوعی، فرآیند جستجو و خرید لباس را بهینه‌تر کنیم و تجربه‌ای نوین از خرید آنلاین را برای کاربران رقم بزنیم.

جستجوگر موری چیست و چطور کار می‌کند

موری چیست و چکار می‌کند؟

موری دقیقا چگونه کار می‌کند و چه امکاناتی را برای کاربران فراهم کرده است؟

موری یک جستجوگر هوشمند لباس است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا لباس مورد نظر خود را از میان هزاران فروشگاه آنلاین ایرانی بیابند. کاربران می‌توانند لباس مورد نظرشان را توصیف کرده یا عکس آن را آپلود کنند. موری با متوجه شدن توصیف و کاربر، دسترسی به اطلاعات به روز محصولات فروشگاه‌های مختلف، و هوشمند بودن در تحلیل محصول‌ها می‌تواند مرتبط‌ترین لباس‌ها را به کاربر نمایش دهد. همچنین، موری دارای بخش‌های مختلفی مانند کالکشن‌ها و تخفیف‌ها است که به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی لباس‌های جدید و تخفیف‌دار را بیابند.

معرفی بخش‌های مختلف موری

لطفاً درباره امکانات و بخش‌های مختلف موری کمی توضیح دهید.

البته. جستجوگر موری دارای چندین بخش کلیدی است که هر کدام به نوبه خود به کاربران کمک می‌کنند تا بهترین تجربه خرید آنلاین را داشته باشند. اصلی‌ترین امکان موری جستجوی تصویری و جستجوی متنی یا توصیفی است. البته در کنار آن ما جدیدا ۲ بخش کالکشن‌ها و تخفیف‌ها را به موری اضافه کرده‌ایم.

جستجوگر هوشمند لباس موری

اگر ممکن هست کامل‌تر در مورد این ۴ موردی که گفتید بیشتر توضیح بدید. یعنی در مورد جستجوی متنی و تصویری به همراه ۲ بخش کالکشن‌ها و تخفیف‌ها در موری.

جستجوی تصویری

یکی از امکانات جذاب جستجوگر موری، جستجوی تصویری است. کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت موری لنز، عکس لباس مورد نظر خود را آپلود کرده تا موری به سرعت لباس‌های مشابه را از بین فروشگاه‌های متنوع ایرانی پیدا کند. این قابلیت به ویژه برای خانم‌ها بسیار جذاب است، زیرا می‌توانند با مشاهده لباس دوست خود در یک مهمانی، عکس آن را در موری لنز جستجو کنند و لباس‌های مشابه را بیابند.

جستجوی متنی

موری همچنین امکان جستجوی متنی را در سه روش مختلف به کمک هوش مصنوعی فراهم کرده است. در روش اول کاربران می‌توانند با توصیف موقعیت یا احساسات خود، لباس‌های مناسب را جستجو کنند. برای مثال، می‌توانند بگویند: «یه مانتو تابستانی رسمی برای قرار مصاحبه می‌خوام» یا «فردا می‌خوام برم سفر، یه مانتو الیاف طبیعی بهم پیشنهاد بده!». در روش دوم، امکان جستجوی لباس‌های خاص با توصیف جزئیات دقیق مانند «شلوار بگ بدون جیب مردانه به رنگ مشکی» یا «تیشرت با طرح اتک آن تایتان» وجود دارد. در نهایت در روش سوم، کاربران می‌توانند به سادگی لباسی را که می‌خواهند، توصیف کنند و موری بهترین نتایج را به آن‌ها نشان دهد. برای مثال آن‌ها می‌توانند سرچ کنند «مانتو نخی راه راه آبی » یا «مانتو لنین آبی بلند».

به علاوه ما یک‌سری قابلیت‌های جانبی هم در قسمت نتایج جستجوها داریم که با قصد بهبود تجربه کاربر در پیدا کردن لباس مناسب طراحی شده اند که در صورت تمایل می‌توانم بیشتر توضیح دهم!

بخش کالکشن‌ها و تخفیف‌ها

موری دارای دو بخش مهم دیگر به نام‌های کالکشن‌ها و تخفیف‌ها است. در بخش کالکشن‌ها، کاربران می‌توانند تمامی کالکشن‌های جدید فروشگاه‌ها و برندهای ایرانی را مشاهده کنند. این بخش به طور مداوم به‌روز می‌شود و کاربران می‌توانند با مقایسه لباس‌ها و قیمت‌های آن‌ها، بهترین انتخاب را داشته باشند. بخش تخفیف‌ها نیز تمامی تخفیف‌های لحظه‌ای فروشگاه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به‌روز رسانی این بخش هر ۲۴ ساعت انجام می‌شود.

در پاسخ به سوال قبل گفتید که یک‌سری قابلیت جانبی در نتایج جستجوی موری دارید که برای بهبود نتایج جستجو طراحی شده اند. اگر ممکن است در مورد آن‌ها هم کمی توضیح دهید.

بله حتما. این قابلیت‌های جانبی شامل امکان مقایسه قیمت‌ها در نتایج است. کاربران می‌توانند پس از مشاهده لیست نتایج جستجو، قیمت لباس‌ها را نیز در همان صفحه ببینند و قیمت‌های لباس‌هایی که در لیست مشاهده می‌کنند را با هم مقایسه کنند. این امکان به کاربران کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود داشته باشند.

همچنین، ما در جستجوگر موری، فیلترهایی در نتایج جستجو تعبیه کرده‌ایم که کاربر می‌تواند با استفاده از آن فیلتر‌ها نتایج بهتری را ببیند. برای مثال استفاده از فیلتر تخفیف‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد تا تخفیف‌های جذاب فروشگاه‌های لباس را مشاهده کنند و از خریدهای مقرون‌به‌صرفه بهره‌مند شوند.

بخش کالکشن‌ها و تخفیف‌ها

اهداف و برنامه‌های آینده موری

موری چه اهداف و برنامه‌هایی برای آینده دارد؟

در حال حاضر، جستجوگر موری ۱۵۰۰ برند و فروشگاه لباس آنلاین را پوشش می‌دهد که در نتیجه آن حدود ۱.۲ میلیون لباس، کفش، کیف و اکسسوری را در اختیار کاربران خود گذاشته است. هم‌اکنون روزانه چند هزار نفر به موری سر می‌زنند؛ ما به دنبال بهبود تجربه جست و جو هستیم تا این افراد در فرایند جذاب‌تر و راحت‌تری محصول مورد علاقه خود را پیدا کنند و به دوستان و آشنایان خود ما را معرفی کنند. همچنین، ما در نظر داریم تا محصولات جدیدی مانند پوشاک کودکان، زیورآلات متنوع‌تر و… را نیز به پلتفرم خود اضافه کنیم. در بلندمدت ما ایمان داریم که موری، بهترین محل شروع برای خرید آنلاین لباس خواهد شد.

تا کنون بازخورد کاربران نسبت به موری چگونه بوده است؟

خدا رو شکر تا کنون بازخورد کاربران نسبت به موری مثبت بوده است. افراد زیادی هستند که مسئله‌ای که ما می‌خواهیم حل کنیم را می‌فهمند و به آن برخوردند، و از تجربه کار با موری راضی هستند. این بازخوردها به ما انگیزه می‌دهد تا به بهبود مستمر خدمات خود ادامه دهیم. البته ما هنوز در ابتدای مسیر خود هستیم و از نظرات و پیشنهادات کاربران برای بهبود موری استفاده می‌کنیم تا تجربه خرید آنلاین را برای همه بهبود بخشیم.

در پایان

آقای محمدمهدی شکری و تیم استارتاپ موری با بررسی دقیق نیازهای بازار و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، پلتفرمی کارآمد و کاربردی را ایجاد کرده‌اند که نه تنها به کاربران در پیدا کردن لباس‌های مورد نظر کمک می‌کند، بلکه تجربه‌ای لذت‌بخش و راحت از خرید لباس زنانه و مردانه به صورت آنلاین را نیز به ارمغان می‌آورد. با برنامه‌های آینده موری برای گسترش محصولات و بهبود خدمات، می‌توان انتظار داشت که این پلتفرم به یکی از محبوب‌ترین مقاصد خرید آنلاین لباس در ایران تبدیل شود.

ما نیز امیدواریم که با پیگیری اهداف بلندمدت و بهره‌گیری از نظرات کاربران، استارتاپ موری بتواند به دستاوردهای بیشتری دست یابد و تجربه خرید آنلاین را برای همه کاربران بهبود بخشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.

[کل: ۱ میانگین: ۵]

لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=477091

source

توسط ecokhabari.ir