به نظر معامله‌گران بازار ارز، دلار در محدوده حمایتی مهم ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد. اگر دلار بتواند در ادامه هفته در این محدوده یا پایین‌تر از آن تثبیت شود، احتمالاً کاهش قیمت تا مرز حمایتی بعدی یعنی ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان ادامه خواهد یافت.

به گزارش آوای اقتصاد، روز گذشته (سه‌شنبه)، روند نزولی بازار طلا بازار ارز تهران را نیز تحت تأثیر قرار داد و معاملات بازار ارز در شرایطی برگزار شد که قیمت دلار، پس از از دست دادن کانال ۵۹ هزار تومان، به پله هشتم از کانال ۵۸ هزار تومان فرو رفت.

با توجه به نظر معامله‌گران بازار ارز، دلار در محدوده حمایتی اساسی از ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد. اگر دلار توانایی حفظ استواری در این محدوده یا پایین‌تر از آن را داشته باشد، احتمالاً قیمت آن به مرز حمایتی بعدی، یعنی ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان، کاهش خواهد یافت.

در بازار امارات، قیمت با ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان آغاز به کار کرد، اما در ادامه معاملات به مسیر نزولی رفت و در نهایت با قیمت ۱۶ هزار و ۱۱۰ تومان به پایان رسید. علاوه بر روند قیمت‌ها در بازار ارز تهران، دیروز دو خبر مهم در میان معامله‌گران مطرح شد؛ اولین خبر گزارش کیهان درباره شرایط آغاز کار دولت مسعود پزشکیان بود که با استقبال گسترده مواجه شد.

همچنین، گزارشی منتشر شد که در آن به افزایش قیمت سیمان پرداخته شده است و این موضوع به عقیده معامله‌گران ناشی از قطعی‌های متوالی برق در روزهای اخیر است که نتایج بحران ناترازی انرژی را به این بازار منعکس می‌کند. این معامله‌گران اعتقاد دارند که قطعی برق منجر به کاهش تولید سیمان شده است و این مشکل می‌تواند به کاهش ارزآوری صنعت سیمان منجر شود، با اینکه تداوم این روند ممکن است منابع ارزی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

همچنین، خبری درباره پیشنهاد مسعود پزشکیان برای تصدی وزارت اقتصاد و دارایی مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. این در حالی است که فرآیند انتخاب وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در حال انجام است و هنوز اخبار رسمی در این زمینه منتشر نشده است، بلکه تنها گمانه‌زنی‌ها در این باره وجود دارد. برخی از این گمانه‌زنی‌ها به وزیر اقتصاد دولت جدید اشاره دارند که مورد توجه معامله‌گران نیز قرار گرفته است.

بازار سکه نیز مانند دو بازار یاد شده، مسیر نزولی خود را ادامه داد و در طول معاملات به پایان رسید. سکه امامی در بازار، با از دست دادن کانال ۴۰ میلیون تومان، به حدود ۳۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت رسید. همچنین، قیمت هر سکه در سایت اتحادیه طلا و جواهر به ۳۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ثبت شده است.

نکته حائز اهمیت در بازار سکه، ثبات قیمت سکه گرمی در روز‌های گذشته است که با توجه به روند نزولی دلار و قیمت اونس، بسیار جالب توجه است. این مسئله منجر به افزایش حباب بازار سکه گرمی شده و به ۶۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

source

توسط ecokhabari.ir