مقیمی افزود: سایپا می‌تواند تمرکز خود را بر صادرات قطعات مصرفی به‌ویژه به کشورهای آفریقایی معطوف کند؛ چراکه ساختار خودرویی این کشورها با خودروهای داخلی ایران قرابت دارد و از پلتفرم‌های مشترک استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: فارغ از صادرات مستقیم خودرو، امکان صادرات قطعات مصرفی به کشورهای هدف وجود دارد و این مساله مزیتی مهم برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور است.

معاون وزیر صمت با تأکید بر اهمیت خدمات پس از فروش در بازارهای صادراتی، تصریح کرد: توصیه من به شرکت‌های صادرات‌محور این است که در بازار هدف، تمرکز اصلی را بر ارائه خدمات پس از فروش قرار دهند؛ چراکه این خدمات ضامن ماندگاری و پایداری حضور در آن بازارهاست.

وی همچنین بر لزوم تغییر رویکرد صادراتی تأکید کرد و گفت: تمرکز صرف بر خودرو کافی نیست، باید به صادرات قطعات و استفاده از استانداردهای متفاوت در کشورهای هدف توجه شود. برخی کشورها دارای استانداردهایی با شرایط آسان‌تر نسبت به ایران هستند که فرصتی مهم برای توسعه صادرات محسوب می‌شود.

مقیمی با بیان اینکه صادرات یک فرایند بلندمدت و نیازمند سرمایه‌گذاری مستمر است، خاطرنشان کرد: صادرات چند نمونه محدود محصول کافی نیست. برای تثبیت روند صادرات، باید حجم و تنوع صادرات به سطحی برسد که منافع اقتصادی هر دو طرف معامله را در بلندمدت تأمین کند.

وی در پایان، برند سازی، ارتقای کیفیت، تنظیم قیمت و تجمیع تقاضا را از جمله راهبردهای ضروری برای تحقق صادرات پایدار عنوان کرد و افزود: ایدرو آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت‌های خود در این مسیر به بنگاه‌های تولیدی و صادرات‌محور کمک کند.

انتهای پیام/

source

توسط ecokhabari.ir