به گزارش رکنا، در دنیای بوگاتی ، هر خودروی جدید گویی فصل تازه‌ای از کتابی پر از اعداد غیرقابل باور، طراحی‌های هنرمندانه و صدایی خاص است که سال‌ها نماد سرعت و شکوه به شمار می‌رود. اکنون یکی از این فصول به پایان رسیده است؛ تولید مدل بولاید، هیولای پیست‌محوری که بوگاتی آن را “نهایت سرعت” می‌نامد. این خودرو که تنها ۴۰ نسخه ساخته شده، اکنون آخرین نمونه‌اش تحویل یکی از کلکسیونرهای ثروتمند و وفادار بوگاتی شده است؛ فردی که پیش‌تر نیز گنجینه خودروهای خود را با ویرون گرند اسپرت و یک Type ۳۵ کلاسیک تزئین کرده بود.

آخرین بولاید؛ تولدی آرام، خداحافظی باشکوه

در کارخانه بوگاتی واقع در مولشایم فرانسه، مطابق سنت همیشگی، اهدای آخرین بولاید با سر و صدای زیادی همراه نبود. با این وجود، این اتفاق در دنیای خودرو کم‌اهمیت به شمار نمی‌رفت. مالک جدید که برای این شاهکار چهار میلیون یورو هزینه کرده، کاملاً آگاه است که اجازه رانندگی با آن را در خیابان‌های عمومی نخواهد داشت. البته، ارزش این خودرو صرفاً در رانندگی نیست؛ بلکه بیشتر به عنوان یک اثر هنری و نمادی از آخرین تلاش‌های موتور W۱۶ بوگاتی شناخته می‌شود.

بوگاتی بولاید

این نسخه نهایی دارای طراحی خاصی است که ترکیب بدنه مشکی-آبی تیره با کابینی از رنگ  آبی خاص (Special Blue Lyonnais) را نشان می‌دهد. فضای داخلی این خودرو نیز با آلکانترای آبی‌رنگ هماهنگ شده است. نتیجه، نمایشی بی‌نظیر از همان چیزی است که بوگاتی همیشه آن را ادعا می‌کند: پیوندی بی‌همتا از هنر و سرعت.

شایعاتی نیز درباره قانونی‌شدن این خودرو برای استفاده در خیابان مطرح شده است. یکی از شرکت‌های بریتانیایی با نام لانزانته در تلاش است این مدل را به گونه‌ای تغییر دهد که بتواند پلاک شهری بگیرد. البته هنوز مشخص نیست که این اقدام تا چه اندازه قابل اجرا یا اقتصادی خواهد بود.

ادامه ماجراجویی با موتور W۱۶

بوگاتی بولاید

با اینکه تولید بولاید به پایان رسیده، اما سرنوشت موتور افسانه‌ای W۱۶ هنوز تمام نشده است. بوگاتی در حال آماده‌سازی مدل میسترال است؛ رودستری که آخرین خودرو بهره‌برده از این موتور خواهد بود و تنها ۹۹ دستگاه از آن تولید می‌شود. میسترال به عنوان «سریع‌ترین رودستر دنیا» معرفی شده و تولید آن از فوریه شروع شده است. پس از پایان تولید آن، این موتور منحصربه‌فرد رسماً بازنشسته خواهد شد.

پایان دوران توربو؛ آغاز عصری جدید با V۱۶

بوگاتی بولاید

بوگاتی برنامه‌های جدیدی برای دوران پس از موتور W۱۶ در نظر گرفته است. جانشین مدل شیرون که با نام توربیون (Tourbillon) شناخته می‌شود، از موتور V۱۶ جدیدی بهره خواهد برد. این پیشرانه با همکاری کازوورث ساخته شده است و برخلاف مدل‌های قبلی، دیگر از توربو استفاده نمی‌کند، بلکه با سیستم تنفس طبیعی و ظرفیت ۸٫۴ لیتری کار می‌کند. این موتور به همراه یک سیستم هیبریدی مدرن طراحی شده تا استانداردهای سختگیرانه زیست‌محیطی را نیز رعایت کند.

احیای مدل‌های افسانه‌ای؛ قدمی در مسیر پاگانی

بوگاتی برنامه‌ای به نام Programme Solitaire راه‌اندازی کرده که هدفش بازآفرینی و احیای خودروهای قدیمی این برند است. از طریق این برنامه، مدل‌های خاصی با تغییرات ظاهری و بهینه‌سازی‌های فنی به صورت نسخه‌های منحصر به فرد ارائه خواهند شد. این روند مشابه رویکرد پاگانی در بازآفرینی مدل زوندا است؛ خودرویی که حتی سال‌ها پس از توقف تولید، همچنان در مرکز توجه دنیای خودرو قرار دارد.

شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور، مدل‌های افسانه‌ای مانند ویرون و شیرون نیز همان مسیر ماندگاری زوندا را طی کنند و برای دهه‌ها در کانون توجه دوستداران خودرو باقی بمانند.

source

توسط ecokhabari.ir