به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، رضا اکبری در حاشیه بازدید از کمربندی زابل، تقاطعها و نقاط پرحادثه شهرستانهای زابل و زهک، گفت: رینگ کمربندی زابل که در سالهای گذشته احداث شده، دارای نواقص و تقاطعهای پر حادثه بوده و نیازمند اصلاح و ساماندهی است.
وی عنوان کرد: با تدوین طرح جامع ایمنسازی رینگ کمربندی زابل و متناسب با اولویتبندی فعالیتها، نسبت به ایمنسازی تقاطعها، مسیرهای دسترسی و نقاط ورودی و خروجی به این کمربندی بر اساس برنامه زمانبندی چند ساله اقدام میشود.
معاون وزیر و رئیس سازمان با اشاره به اصلاح تقاطعهای رینگ کمربندی زابل با ایجاد دوربرگردان، همسطحسازی محور و احداث میدان، تأکید کرد: اصلاح تقاطع این رینگ با محور زابل به زاهدان بهعنوان پرترددترین نقطه در این مسیر، جزو برنامههای دارای اولویت به شمار میرود.
اکبری از آغاز عملیات اصلاح نقاط پرحادثه، بلافاصله پس از تهیه طرح جامع ایمنسازی رینگ کمربندی شهرستان زابل خبر داد و افزود: پس از آن و بر اساس برنامه زمانبندی، نسبت به اصلاح مسیرهای تقاطعی، ورودی و خروجی و محورهای منتهی به زابل اقدام میشود.
وی در ادامه با اشاره به بازدید میدانی از بلوار ورودی شهرستان جزینک در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این بلوار نیز دارای نواقصی بوده و بر اساس توافق انجام شده، با مشارکت سازمان راهداری و حملونقل جادهای تکمیل میشود.
معاون وزیر و رئیس سازمان با اشاره به بازدید از برخی محورها و نقاط پرحادثه در شمال سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: برخی اقدامات اصلاحی بلافاصله آغاز و اجرایی شده و برخی دیگر پس از انجام طرحهای مطالعاتی، طی بازه زمانی چند ماهه عملیاتی میشوند.
اکبری در ادامه سفر به حوزه شمال این استان، از روند اصلاح ورودی پایانه مرزی میلک و زیرساختهای آن بازدید و بیان کرد: پایانه مرزی میلک تنها مرز فعال سیستان و بلوچستان با کشور افغانستان است و روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه کامیون از آن تردد میکنند و این حجم تردد، اهمیت ارتقای زیرساختها و دسترسیهای این مرز را دوچندان میکند.
انتهای پیام/
source