به گزارش ایسنا، مرتضی جعفری در مراسم ورود اولین قطار روسی به بندر خشک ریلی تهران(آپرین) اظهار کرد: در سال ۲۰۲۲ بود که تصمیم گرفتیم کریدور شمال – جنوب را فعال کنیم و از ابتدا وارد کار سختی شدیم زیرا باید در مسیر چهار کشور روسیه، قزاقستان ترکمنستان و ایران هماهنگ میشدند.
وی افزود: اولین قطاری که در این مسیر حرکت کرد توقفهای طولانی مدت داشت و نرخ تعرفهها بالا بود به طوری که صاحبان کالا رغبتی به استفاده از این مسیر نداشتند.
معاون بازرگانی و بهرهبرداری راه آهن تصریح کرد: با هماهنگیهای صورت گرفته قرار است هر ۱۰ روز یک قطار در کریدور شمال – جنوب داشته باشیم و امیدواریم با هماهنگیهای انجام شده این مهم انجام شود.
وی گفت: این قطار با طی کردن ۶۵۰۰ کیلومتر مسافت حدود ۱۰ روز زمان برده تا به آپرین رسیده است درحالی که قطار روسیه به بندرعباس ۱۵ روزه طی مسیر میکند و سایر مسیرهای جایگزین دست کم ۴۵ روز زمان میبرد.
جعفری بیان کرد : مطابق مصوبه دو هفته پیش در ستاد مراکز لجستیک، طی تفاهم نامهای شهر فرودگاهی امام خمینی و بندر خشک ریلی آپرین به عنوان شهر لجستیک تهران معرفی و مصوب شد تا از پتانسیلهای هر دو مجموعه در جهت توسعه صادرات، واردات و ترانزیت استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه آپرین نقطه بسیار مهمی در کشور است که میتواند به هاب حمل و نقلی منطقه تبدیل شود ، گفت: امیدواریم با توان و پتانسیل بخش خصوصی به اهدافمان برسیم
جعفری ادامه داد: به زودی چند قرارداد سرمایهگذاری دیگر در بندر خشک ریلی تهران( آپرین) به امضا خواهد رسید و تا یک ماه آینده شروع عملیات قراردادهای جدید را خواهیم داشت و امیدواریم تا پایان امسال به ظرفیت ورود روزانه یک قطار به آپرین برسیم.
انتهای پیام