به گزارش خبرآنلاین، یک کارشناس آموزش و مشاوره مدرسه، با انتقاد از شیوه گزینش معلمان در آموزش‌وپرورش می‌گوید در حالی‌که سلامت روانی و مهارت اجتماعی معلمان باید مهم‌ترین معیار انتخاب باشد، تمرکز فعلی گزینش‌ها بر پرسش‌های عقیدتی و سیاسی است؛ موضوعی که به گفته او، بر کیفیت تربیتی مدارس و روابط معلم و دانش‌آموز اثر مستقیم دارد.

محمد داوری در بخشی از گفت‌وگوی خود با اشاره به فرآیند گزینش معلمان اظهار داشت: «در گزینش معلمان آنقدر که تلاش دارند از معلم بپرسند نماز جمعه چند رکعت است یا مثلاً مچ‌گیری کنند که روزه می‌گیرد یا نه، روی ‌سلامت روانی و اجتماعی یک معلم جدی نیستند.»

او افزود: «در گزینش معلمان به ویژگی‌های آموزشی، مدیریتی و کلاس‌داری او می‌پردازند، اما صلاحیت شخصیتی معلم کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ گزینش معلمان باید بر صلاحیت‌های شخصیتی، حرفه‌ای و مدیریتی متمرکز باشد، نه صرفاً مسائل عقیدتی و سیاسی. معلم باید ویژگی‌های شخصیتی مناسب، دانش کافی و مهارت‌های عاطفی، اجتماعی و مدیریتی برای ارتباط با دانش‌آموزان داشته باشد.»

متن کامل گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

۲۳۳۲۳۳

نوشته در گزینش معلمان تمرکز بر مچ‌گیری اعتقادی است نه مهارت ارتباطی اولین بار در افق اقتصادی. پدیدار شد.

source

توسط ecokhabari.ir