رکورد ۳ ساله جذب سرمایه در کیش شکست

محمد کبیری در ادامه با یادآوری اینکه دومین میدان گازی بزرگ کشور در زیر خاک‌های کیش قرار دارد، این فرصت را دارای هفت میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری دانست.

این مقام مسوول از ارائه پیشنهاد ایجاد پروژه‌های بخش آب و بورس بین‌الملل در کیش به دولت خبر داد و گفت: برای توسعه هوایی، تأسیس مرکز تعمیرات، ذخیره سوخت ۷ میلیون لیتری و توسعه خدمات فنی بالگرد مد نظر قرار گرفته است.

به گفته کبیری، پیشنهاد تبدیل کیش به هاب مالی منطقه هم به بانک مرکزی اعلام شده و این جزیره آمادگی راه‌اندازی بانک‌های آفشور و بانک‌های بین‌المللی را هم دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه توضیح داد که توسعه جزیره هندورابی به عنوان یک جزیره سبز و توسعه بندر آفتاب به عنوان بندر پشتیبان بندر شهید رجایی در دهه آینده از دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در جزیره کیش هستند. همچنین برای توسعه پلاژهای جزیره کیش فراخوان داده شده و به زودی توسعه آن آغاز می‌شود.

کبیری در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری کنسرت هنرمندان ترک و عرب در جزیره کیش هم توضیح داد که چنین چیزی صحت ندارد و نام هیچ هنرمندی اعلام نشده است و مجوز کلی برای جشنواره فرهنگی هنری و بین المللی کیش در شهریور ماه با حضور هنرمندان داخلی و خارجی صادر شده اما هنوز جزئیات آن و نام هنرمندانی که قرار است در این جشنواره حضور داشته باشند اعلام نشده و از طریق وزارت ارشاد و سازمان منطقه آزاد کیش اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین در خصوص اخذ مالیات بر ارزش افزوده و عدم موافقت سازمان امور مالیاتی با معافیت مالیاتی کیش به اکوایران پاسخ داد که با توجه به مذاکراتی که با سازمان امور مالیاتی انجام شده اکنون مالیات مضاعف حذف شده اما در مورد مالیات بر ارزش افزوده در خصوص واردات و صادرات بین سرزمین اصلی و مناطق آزاد اختلاف نظر وجود دارد، به همین دلیل با سازمان امور مالیاتی تفاهم شده که معافیت‌های مالیاتی احیا شوند یا اینکه به جزایر برگردانده شوند.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگر اکوایران درباره واگذاری کیش ایر که در دستور کار سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد، هم گفت: با واگذاری شرکت هواپیمایی کیش به بخش خصوصی مخالف هستیم و خط قرمز سازمان این است اما در صورتی که قرار است، کیش ایر واگذار شود، این ایرلاین به افرادی واگذار شود که یا در جزیره کیش زندگی می‌کنند یا در این جزیره سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

کبیری با اشاره به اینکه سازمان خصوصی‌سازی دنبال خصوصی شدن کیش ایر است اما کیش ایر به عنوان یک ایرلاین برای کیش یک زیرساخت محسوب می‌شود، تاکید کرد که کیش ایر  نباید به بخش خصوصی به ویژه بخش خصوصی خارج از کیش واگذار شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.

[کل: ۰ میانگین: ۰]

source

توسط ecokhabari.ir