سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، در حاشیه نمایشگاه بینالمللی ایراناکسپو ۲۰۲۵ اعلام کرد که این شرکت برنامههایی برای افزایش ۵۰ درصدی صادرات محصولات فولادی خود در سال جاری دارد. به گفته زرندی، فولاد مبارکه تاکنون سهمی نزدیک به یک میلیارد دلار از صادرات کشور را به خود اختصاص داده و با بیش از ۵۰ کشور همکاری دارد.
زرندی گفت که تمرکز اصلی این شرکت در سال جاری بر توسعه بازارهای جدید، بهویژه در شرق آسیا و آفریقا خواهد بود. وی افزود که فولاد مبارکه، با پشتوانه وزارت صنعت، به دنبال گسترش صادرات ورق گرم، سرد و گالوانیزه مازاد نیاز داخلی است.
این مقام مسئول تأکید کرد که حفظ بازارهای صادراتی نیازمند ثبات و حمایت سیاستگذاران است و هرگونه تصمیم شتابزده در شرایط بحرانی، میتواند باعث از بین رفتن بازارهای بینالمللی شود. او همچنین از تشکیل گروههای مشترک صادراتی با کشورهای هدف به عنوان بخشی از استراتژی توسعه صادرات خبر داد.
فولاد مبارکه همچنین در حال آمادهسازی زیرساختهایی برای افزایش ظرفیت صادراتی خود است و طرحهایی برای تبدیل اسلب به ورق با هدف عرضه به بازارهای جهانی در دستور کار دارد. زرندی ابراز امیدواری کرد که این اقدامات، جایگاه فولاد مبارکه را به عنوان یکی از بازیگران اصلی در بازار جهانی فولاد تثبیت کند.