سرمایه گذاری در تولید به رقابت پذیری لوازم خانگی منجر می شود
دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران تاکید کرد: هر قدر سرمایه گذاری بیشتر شود، به طور قطع رقابت پذیری در کیفیت و کمیت کالاها افزایش پیدا می کند و قیمت تمام شده روند کاهشی را طی می کند.وی روی برندسازی تاکید کرد و گفت: در صورتی که عمق ساخت داخل بیشتر شود برندسازی و هویت بخشی افزایش پیدا کند پذیرش برای کالاهای ایرانی در داخل و خارج بیشتر خواهد شد و گرایش مردم به تولیدات داخلی سوق پیدا می کند.فاضلی نیا ابراز داشت: رونق تولید لوازم خانگی به تکمیل زنجیره ارزش افزوده و سایر صنایع وابسته کمک می کند.
وی به مشکلات صنعت لوازم خانگی و تولیدکنندگان تاکید کرد و اشاره کرد و گفت: در کنار ناترازی انرژی، افزایش نرخ برق، آب و گاز، هزینه های حمل و نقل و کمبود نقدینگی از دیگر مشکلات است اکنون سود تسهیلات بانکی بالاست و تناسبی با رقابت پذیری ندارد.دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات این صنعت بحث مواد اولیه است که مشمول کشف قیمت، قیمت گذاری و مباحث واردات می شود.وی بحث قاچاق را یکی دیگر از معضلات این صنعت عنوان کرد و گفت: بر اساس برآوردها و گزارش های صورت گرفته حدود ۴۰ درصد از بازار لوازم خانگی نزدیک ۲ میلیارد دلار به بحث قاچاق در حوزه لوازم خانگی است.فاضلی نیا خاطر نشان کرد: ممنوعیت واردات لوازم خانگی در راستای حمایت از تولیدکنندگان در سال ۱۳۹۷ کلید خورد اما اکنون در بازار شاهد لوازم خانگی خارجی به صورت قاچاق هستیم که در یک فضای غیر رقابتی و بدون پرداخت هزینه ها قرار دارند.
source