این نامه در پاسخ به درخواست رئیس اتحادیه برای شفاف‌‌‌سازی درباره آینده مازراتی منتشر شده است.

مازراتی از خودروسازان قدیمی و معتبر ایتالیاست. این شرکت در سال ۲۰۲۱ پس از ادغام فیات‌‌‌-کرایسلر با گروه پژو-سیتروئن عضوی از گروه استلانتیس شد.

تولید مازراتی در سال ۲۰۲۴ نصف شد و به حدود ۱۱‌هزار و ۳۰۰ دستگاه کاهش یافت. این کاهش باعث شد شرکت ۲۶۰ میلیون یورو (۲۹۵ میلیون دلار) ضرر کند و نگرانی‌هایی درباره آینده‌‌‌اش مطرح شود.

فیچیلی به تازگی به مدیریت مازراتی و آلفارومئو منصوب شده تا هر دو شرکت‌‌‌ را از بحران نجات دهد. او پیش‌بینی کرده که سال ۲۰۲۵ سال سختی برای مازراتی است و این شرکت در سال ۲۰۲۶ برای سودآوری آماده خواهد شد. یکی از برنامه‌‌‌های مدیر تازه مازراتی این بود که با کاهش قیمت، فروش در آمریکا را بیشتر کند. اما وضع تعرفه‌‌‌های جدید دونالد ترامپ بر خودرو‌‌‌های وارداتی به افزایش قیمت‌‌‌ منجر می‌شود و شرایط را برای مازراتی سخت خواهد کرد.

مازراتی در حال حاضر مدل‌‌‌های گرن‌‌‌توریسمو (GranTurismo) کوپه، نسخه روباز آن با نام گرن‌‌‌کابریو (GranCabrio)، شاسی‌‌‌بلند گریکاله (Grecale) و مدل اسپرت MC۲۰ را همراه با چند مدل اسپرت در تعداد بسیار کم تولید می‌کند. این کارخانه فعلا برنامه‌‌‌ای برای عرضه مدل جدید اعلام نکرده و در حال بازنگری برنامه‌‌‌های آینده‌‌‌اش است.