به گزارش اکوایران، ایلان ماسک، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس(X) گفت: مهم است که «تسلا» در اینجا آسیبی ندیده است. تاثیر تعرفه روی «تسلا» هنوز قابل توجه است.

ماسک در یادداشت جداگانه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس، گفت: این موضوع بر قیمت قطعات خودروهای تسلا که از کشورهای دیگر می‌آیند، تأثیر می‌گذارد. تأثیر هزینه‌ها بی اهمیت نیست.

به گزارش ایسنا، «تسلا» تمام خودروهای خود را که در آمریکا فروخته می‌شود، در داخل این کشور تولید می‌کند، اما برخی از قطعات الکتریکی و باتری‌ها را از چین وارد می‌کند.

سهام «تسلا» در روز چهارشنبه پس از اعلام تعرفه ترامپ، حدود ۶ درصد کاهش یافت که احتمالاً خبر از موانع تجاری بیشتری برای تولیدکننده خودروهای برقی است. عوارض واردات می‌تواند تلاش‌های «تسلا» برای به‌روزرسانی ناوگان خودروهای برقی قدیمی و همچنین تلاش‌های آن برای رانندگی خودکار و ساخت رباتاکسی را پیچیده کند.

داده‌های هفته جاری نشان داد که فروش «تسلا» در اروپا برای دومین ماه متوالی در ماه فوریه، بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است، زیرا این شرکت با تقاضای ضعیف و رقابت شدید چندین خودروساز دیگر دست وپنجه نرم می‌کند.

طبق گزارش پایگاه خبری اینوستینگ، «تسلا» همچنین به دلیل ارتباط با حزب راست افراطی و اقدامات وی در وزارت کارآمدی دولت ترامپ، با تحریم مصرف کنندگان در اروپا و آمریکا بر سر مدیرعامل ماسک مواجه است.

به گزارش اکوایران، ترامپ بامداد پنجشنبه گفت، از دوم آوریل بر همه خودروها و کامیون‌های سبک که در خاک آمریکا ساخته نشده‌اند، تعرفه ۲۵ درصدی دائمی وضع خواهد کرد.

او وعده داد: اگر خودروسازان خارجی خودروهای خود را در آمریکا تولید کنند، بر آنها تعرفه وضع نخواهد شد.

انتظار می‌رود که این تعرفه‌های جدید سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد مالیاتی برای آمریکا داشته باشد.

source

توسط ecokhabari.ir