ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: برگزاری رویدادهای نمایشگاهی نقطه شروعی برای توسعه تجارت خارجی است.

فرزاد محمدی در حاشیه چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان با رویکرد توسعه صادرات راه‌اندازی شده و دو هیئت تجاری از کشورهای تاجیکستان و عراق در قالب ۳۰ تجار در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: ۷۰ شرکت و واحد تولیدی در رسته و گروه‌های صنعت، معدن، صنایع‌دستی، گردشگری، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، کشاورزی و شیلات در این نمایشگاه حضور دارند و آخرین دستاورد و تولیدات خود را در معرض دید قرار دادند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: برگزاری این ایونت‌ها و رویدادها نقطه شروعی برای توسعه تجارت خارجی و ورود به بازارهای جهانی و افزایش سهم صادرات است.

محمدی ادامه داد: به برگزاری و خروجی نمایشگاه خیلی خوشبین هستیم و بازخوردهای خوبی که از تجار خارجی دیده می‌شود به گونه‌ای پیش رفتیم که محصولات تکنولوژیکی و فناوری مبادله شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: این امکان فراهم شده تا سرمایه‌گذاری مشترک در منطقه ویژه اقتصادی لرستان صورت گیرد و کالاهایی تولید شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه دستاوردهای زیادی به لحاظ خارجی داخلی و استانی دارد که در بعد استانی خیلی از واحدها از ظرفیت‌های همدیگر بی‌خبرند، اظهارکرد: با این نمایشگاه‌ها واحدهای تولیدی با همدیگر تبادل نظر خواهند داشت و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده و نقش تکمیل کننده‌ای خواهند داشت تا زنجیره ارزش را تکمیل کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اضافه کرد: امیدواریم با تکرار و دنبال کردن این رویدادها بتوانیم به آن هدف اصلی که توسعه صادرات است دست یابیم.

محمدی بیان کرد:برنامه داریم در سری آینده حتماً یک هیئت تجاری از لرستان را به بازارهای هدف ببریم تا بتوانیم هدف اصلی را اقناع کنیم.

وی یادآورشد: پیش‌بینی می‌کنیم تفاهم‌نامه‌های همکاری خوبی با دو کشور تاجیکستان و عراق امضا شوند و واحدهای تولیدی استان سهم خوبی در بازارهای جهانی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه دو استراتژی بازاریابی و فروش در توسعه صادرات بسیار مهم است، بیان کرد: یک استراتژی پوش بوده یعنی فشار تولید به بازار و دیگری استراتژی پول و کشش است که واحدهای تولیدی و صنعتی ما باید تمرکز خود را روی استراتژی کشش بگذارند.

محمدی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی لرستان باید نیاز را از بازار بر اساس علایق و سلایق از جامعه هدف بگیرند و در واحد خود طراحی کنند؛ این تنها نسخه شفابخش برای رونق واحدهای تولیدی و صنعتی لرستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

source

توسط ecokhabari.ir