به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابطعمومی بانکآینده؛ بهمن اسکندری مدیرعامل بانک آینده در نشست تخصصی افتتاحیه دهمین نمایشگاه تراکنش ایران روز دوشنبه 17دی ماه 1403 با موضوع راهبردهای هوش مصنوعی از منظر مدیران بانکی اظهارداشت: بانک آینده با استفاده از گفتگوی آنلاین (chatbot) در برنامه کاربردی(اپلیکیشن) کیلید بانک آینده سوالات مطرحشده مشتریان خود را به صورت آنلاین توسط هوش مصنوعی پاسخ میدهد و در بحث احراز هویت مشتریان (kyc)، مشتریان خدمت مورد نظر خود را به صورت آنی دریافت میکنند.
وی افزود: تکنولوژی و تحولات در فنآوریها از مدتها پیش در حال توسعه است و هر چه پیش میرویم سرعت آن افزایش غیر قابل تصوری پیدا میکند و با توجه به نیاز نسل امروز در خصوص تکنولوژی از جمله سرعت، و شخصیسازی، ضرورت دارد که از هوش مصنوعی برای تحقق و برآورده شدن نیازهای آنان استفاده کنیم. دکتر اسکندری اظهار داشتند، نسل امروز انتظار دارد فرآیندهای بانکی مانند انتقالوجه، افتتاح حساب یا دریافت تسهیلات در کوتاهترین زمان ممکن و هوشمندانه از طریق بانکداری دیجیتال و هوش مصنوعی انجام شود.
مدیرعامل بانکآینده، تأکید کرد: استفاده از هوش مصنوعی در سیستم بانکی دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک الزام و اجبار است و برای دستیابی به جایگاه مناسب در مسیر بانکداری هوشمند باید زیرساخت و امکانات لازم برای بهرهگیری از هوش مصنوعی توسط نظام بانکی فراهم شود.
انتهای پیام/