به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها وناوبری هوایی ایران کاپیتان”محمد مهدی افشاری” افزود: بررسی دادههای سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، پرسشنامه ها و سامانه پیامکی 10007069 شرکت فرودگاهها، نشان می دهد که از اول فروردین تا سیام آبان ماه سال جاری، میزان رضایتمندی مسافران از ارائه خدمات فرودگاهی در این فرودگاهها روند رو به رشدی داشته است.
وی با بیان اینکه در فروردین ماه 400 هزار، اریبهشت 343 هزار، خرداد ماه 380 هزار و تیرماه سال جاری 390 هزار نظر سنجی مسافران از خدمات فرودگاهی در این 9 فرودگاه بین المللی ثبت شد، گفت: در مردادماه سال جاری 410 هزار، شهریورماه 476 هزار و مهر و آبان ماه سال جاری بیش از 600 هزار بازخورد نظر سنجی مسافران در این فرودگاهها به ثبت رسید.
مدیرکل دفتر برنامهریزی راهبردی ومدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد: بررسی دادهای این نظر سنجی ها توسط کارشناسان این دفتر در مجموع میزان رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در فروردین ماه 70.3 درصد، اردیبهشت ماه 70.6 و خرداد ماه 72.4 درصد بوده است و میزان رضایت مسافران در تیرماه 70.5 درصد، مردادماه 69.1 درصد و شهریور، مهر و آبان ماه به ترتیب 68.9 درصد، 71.2 درصد و 72.7 درصد بوده است.
کاپیتان افشاری به هفت مولفه و شاخص رضایتمندی مسافران در این 9 فرودگاه بین المللی اشاره کرد و افزود: در این نظر سنجی ها نحوه دسترسی مسافران به فرودگاهها، وضعیت پارکینگ فرودگاه، سرویسهای اطلاع رسانی، کیفیت پذیرش مسافر و بار، امکانات سالن ترمینال، نحوه برخورد کارکنان و آراستگی و راحتی فرودگاهها از هموطنان و مسافران نظر سنجی شده است.
به گفته وی، میزان شاخص رضایتمندی ماهانه هشت ماه امسال در فرودگاههای بین المللی اصفهان 73.6 درصد، مهرآباد 73.2 درصد، بندرعباس 72.4 درصد، تبریز 71.5 درصد شیراز 71.4 درصد، زاهدان 70.5 درصد، یزد 69.4 درصد، مشهد 67.2 درصد و اهواز 62.1 درصد بود و میانگین رضایتمندی مسافران در 8 ماهه امسال در این 9 فرودگاه 70.6 درصد بوده است.
کاپیتان افشاری به مزیت های انجام نظر سنجیها در فرودگاههای کشور اشاره کرد و گفت: انجام نظرسنجیهای مستمر و دایمی ارائه خدمات فرودگاهی همواره در دستور کار این دفتر است و با توجه به تاکید کاپیتان نخجوانی معاون محترم وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران پس از بررسی شاخصهای رضایتمندی مسافران، نقاط قوت دادههای آن تقویت و نقاط ضعف آن نیز برطرف می شود.
مدیرکل دفتر برنامهریزی راهبردی ومدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در پایان بر پایش مستمر و رشد شاخص های رضایتمندی مسافران درفرودگاهها کشور تاکید کرد وافزود: بررسی دادههای این نظر سنجی ها در بازه هفتگی حاکی است که بالاترین رضایتمندی خدمات فرودگاهی از نظر مسافران در این 9 فرودگاه بین المللی کشور روزهای دوشنبه و بهترین ساعات نیز بین 8 تا 10 صبح هر روز است.
انتهای پیام/
source