به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، محمدعلی زنجانی، با بیان اینکه آموزش و پرورش تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مدارس، محلات، شهرها و روستاها دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگرداند گفت: مدیران مدارس موظف هستند که به طور داوطلبانه، دانش‌آموزان سال قبل را که امسال به مدرسه نیامده‌اند، پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه برای کسب اطلاعات افراد بازمانده از تحصیل، از سامانه ثبت احوال استفاده می‌کنیم افزود: کودکان در سن مدرسه شناسایی و اطلاعات آنها به آموزش و پرورش ارائه می شود، سپس سامانه دانش‌آموزی سیدا، دانش‌آموزان فعال را با اطلاعات موجود تطبیق می‌دهد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه این روش تنها برای دانش‌آموزان ایرانی کاربرد دارد ادامه داد: از حدود ۷۴۰۰ نفری که در سامانه شهید محمودوند به عنوان بازمانده از تحصیل معرفی شده‌اند پیگیری وضعیت حدود ۵۰۰ نفر در دو سال تحصیلی گذشته انجام شده و مابقی افراد به علت فوت، مهاجرت، اشکال کد ملی و…در سیستم‌ ثبت نشده‌اند.

زنجانی در ادامه گفت: در خصوص کودکانی که به دلیل مشکلات مالی یا فقر اجتماعی از تحصیل بازمانده‌اند نیز با کمک برخی موسسات و نهادها از جمله مجمع خیرین، تلاش شده موانع مالی آنان برطرف و وارد چرخه آموزش شوند.

وی با بیان اینکه آمار بازماندگان از تحصیل که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، معمولاً دقیق نیست و وزارت آموزش و پرورش نیز آن را تأیید نکرده است اظهار کرد: هر تعداد کودکی که از تحصیل محروم باشد، برای آموزش و پرورش یک عدد بزرگ محسوب می‌شود و از همه نهادها و افراد جامعه برای شناسایی و حمایت از این کودکان یاری می‌شود.

به گزارش ایسنا، طرح شهید محمودوند که با هدف تحقق عدالت آموزشی و شناسایی و پیگیری وضعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اجرا شده، از بهمن ماه شروع و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سیدا معرفی شدند. از اسفند ماه این طرح در حال پیگیری برای ثبت نهایی در سامانه سیدا و گزارش به استان تهران است.

source

توسط ecokhabari.ir