به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، علیرضا سیاهپور مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری وحملونقل جادهای افزود: از سال ۹۵ تاکنون هر دو سال یکبار تمامی راههای اصلی و شریانی کشور که حدود ۶۶ هزار کیلومتر باند راه اصلی، بزرگراه و آزاد راه دولتی میباشد ، پایش میشوند و امسال پنجمین دور پایش سطح رویه جاده ها براساس قراردادی که با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک منعقد شده، تصویربرداری انجام و مطابق پروتکل تعریف شده، تصاویر تحلیل و در اختیار دفتر تخصصی قرار میگیرد.
وی افزود: مطابق تحلیلهای صورت گرفته و در اختیار قرار دادن شاخصهای خرابی و ناهمواری و ..، در نظر گرفتن شاخصهای دیگر از جمله طول راه و ترافیک عبوری اعتبارات با اولویت اصلاح خرابیهای کریدورهای دهگانه و محورهای کامیون رو و منتهی به مرز به استان ابلاغ میشود.
سیاهپور ضمن تاکید بر اهمیت نظارت، کنترل و پایش پروژههای ابنیه فنی افزود: این سازهها پرهزینه و از مهمترین عناصر راهها هستند که خرابی آنها در اکثر موارد موجب اختلال و قطع سرویسدهی محور میشود و یا حداقل بر عبور و مرور سریع و روان تاثیر می گذارد که به همین دلیل نگهداری و تعمیر به موقع آنها پراهمیت است.
انتهای پیام/