به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابوالقاسم عسکری مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: باهدف ارتقای دقت در اندازه‌گیری و بهینه‌سازی مصرف انرژی و کنترل تراز گاز تجهیزات اندازه‌گیری بیش از ۱۶۰۰ ایستگاه تقلیل فشار، اعم از کنتور، تصحیح‌کننده و انواع گیج‌های دما و فشار و اختلاف فشارسنج، پایش و کنترل شده و همه نواقص و کاستی‌های موردی ملاحظه شده برطرف شد.

 وی بیان داشت: اندازه‌گیری درست و دقیق مصرف گاز در جهت رعایت حقوق مشترکین و همچنین صیانت از این انرژی ارزشمند از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در همین راستا طی شش‌ماهه نخست سال جاری تعمیر و کالیبراسیون بیش از ۱۲۰۰ کنتورهای توربینی و تصحیح‌کننده‌های الکترونیکی منصوب در ایستگاه‌های اصلی گاز اعم از CGSهای شهری و ایستگاه‌های صنایع عمده و فوق عمده انجام شده است.

 عسکری گفت: کالیبراسیون کنتورهای گاز با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مطابق با استانداردها انجام می‌شود و از بروز هرگونه خطا در صورت‌حساب‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

 وی افزود: شرکت گاز استان اصفهان باهدف بهینه‌سازی فرایند توزیع گاز و افزایش دقت در اندازه‌گیری مصرف، طرح کالیبراسیون کنتورهای گاز و مانیتورینگ ایستگاه‌های تقلیل فشار را در سطح استان اجرا می‌کند و این اقدامات به‌منظور افزایش بهره‌وری و کاهش هدررفت انرژی صورت می‌گیرد.

 عسکری تصریح کرد: در راستای آمادگی در فصل سرد، سامانه‌های مانیتورینگ بیش از ۳۰۰ ایستگاه اصلی گاز استان در شش‌ماهه اول سال مورد پایش و کنترل عملکردی قرار گرفت و همه اقدامات لازم اعم از تعویض باتری‌های UPS، RTU و SPUها انجام شد و تمهیدات لازم نیز به‌منظور مقابله با حملات سایبری به عمل آمد.

source

توسط ecokhabari.ir