به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ امروز در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه صنعت برق گفت: در مرداد ماه ۱۳ درصد افزایش تأمین برق داشتیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال آینده ۱۴ مگا پروژه در نظر گرفته شده و ۱۷۰ برنامه راهبردی پیش بینی شده است.

ناظریان خاطرنشان کرد: ۵۰۰ کیلومتر شبکه برق تهران بازسازی می‌شود، ضمن آنکه در راستای کنترل مصرف برای مشترکان پرمصرف تمامی مشترکان که ۲.۵ برابر استفاده دارند تعرفه برق به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود.

به گفته وی، ۱۵ درصد از مصرف برق مربوط به ادارات تهران است.

ناظریان ادامه داد: در تهران از کنتورهای هوشمند استفاده می‌شود که فعلاً اولویت با شناسایی مشترکان پرمصرف است. در حال حاضر در حوزه توسعه کنتورهای نصب شده، برای نصب کنتورهای هوشمند فعال هستیم و از این طریق تمامی مشترکان پرمصرف شناسایی شده‌اند.

مدیر عامل توزیع برق تهران بزرگ در پاسخ به خبرنگار مهر درباره تعداد مشترکان پر مصرف در پایتخت، اضافه کرد: بیش از ۴ میلیون ۷۰۰ هزار مشترک داریم که ۷۵ درصد آنها مشترک خانگی هستند و ۶۵ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف بودند. الگوی مصرف در فصول گرم ۳۰۰ کیلووات و بقیه بالا ۴ و نیم درصد ۱۵ درصد از مصرف را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: تعرفه‌ها به سمتی است که کسانی که بیش از الگو، مصرف دارند تعرفه صادراتی را بپردازند. به سمت واقعی سازی قیمت‌ها برای مشترکان پر مصرف در حال حرکت هستیم و کنتورهای هوشمند این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهند که مصرف مشترکان پرمصرف را مدیریت کنیم.

ناظریان با بیان اینکه شبکه برق شهر تهران در شرایطی کاملاً پایدار قرار دارد و برق‌رسانی به تمامی نقاط پایتخت به شکلی شایسته در حال انجام است، از پیش بینی و تخصیص ده هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور بهسازی شبکه توزیع برق در این کلانشهر خبر داد و گفت: از این مبلغ دو و نیم همت طی سال آتی صرف نوسازی شبکه برق کلانشهر تهران خواهد شد.

وی همچنین از تدوین نخستین سند تحول در این شرکت در راستای طرح‌های تحولی خبر داد و با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۳، هفتاد برنامه تحولی در این مجموعه اجرا شده است افزود: در اقدامی ابتکاری برای نخستین بار در صنعت برق کشور با توسعه زیرساخت‌های فنی موفق به حذف مرزهای جغرافیایی مناطق ۲۲ گانه برق شدیم و هم اکنون تمامی خدمات خود را در سطح شهر به صورت یکپارچه و بدون مرز به مشترکان و شهروندان ارائه می‌کنیم.

ناظریان با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده این شرکت همگام با ۱۴ مگا پروژه وزارت نیرو برای تابستان سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده در سال آینده شاهد استفاده ده درصدی ادارات از انرژی‌های تجدیدپذیر باشیم.

وی با بیان اینکه در تابستان ۱۴۰۳ با توجه به گرمای بی‌سابقه رخ داده بیش از ده مرتبه شاهد افزایش بی سابقه دما بودیم خاطر نشان کرد: شاهد شکسته شدن حد نصاب‌های مصرف برق بوده‌ایم از افزایش مصرف برق این کلانشهر به میزان ۲۵۰ مگاوات به ازای هر درجه افزایش دما را شاهد بودیم و علی‌رغم رشد بیش از ۸ درصدی پیک مصرف برق پایتخت موفق شدیم برق مورد نیاز هموطنان تهرانی را در تابستان سال جاری بدون نیاز به اعمال هر گونه محدودیت تأمین کنیم.

مدیرعامل برق پایتخت همچنین با بیان لزوم توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: تا به امروز چهارده ایستگاه شارژ خودروهای برقی توسط این شرکت تأمین برق شده و با ایجاد شرایط مورد نیاز و احداث زیر ساخت‌های لازم شاهد توسعه و استقرار این ایستگاه‌ها در سطح شهر تهران خواهیم بود.

source

توسط ecokhabari.ir