در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا اردبیل فردا شنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.


صفحه اقتصاد –

اداره کل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه بارشی جدید به استان اردبیل خبر داد و اعلام کرد: از عصر روز شنبه دمای هوا در این استان کاهش یافته و باران و برف مناطقی از استان را فراخواهد گرفت.

هواشناسی: سامانه بارشی جدید وارد استان اردبیل می شود

با خروج سامانه بارشی از استان طی دیشب تا صبح امروز (جمعه ۴ آبان) در مناطق مرکزی و جنوبی استان کاهش دما محسوس بوده؛ به طوری که بیشترین افت دما در شهرستان خلخال با پنج درجه زیر صفر به ثبت رسید.

براساس نقشه های هواشناسی طی امروز و فردا با پایداری نسبی شرایط جوی، آسمان استان غالباً صاف بوده و ضمن وزش باد ملایم، دمای هوا بطور نسبی افزایش خواهد یافت.

بر اساس این اطلاعیه از عصر فردا (شنبه پنجم آبان) با ورود سامانه بارشی جدید و نفوذ پرفشار سطح زمین علاوه بر شمالی شدن جریانات جوی (در نوار شرقی، مناطق شمالی و مرکزی استان با وزش باد تند)، آسمان استان به تدریج ابری شده و از اواخر وقت دمای هوا کاهش می یابد.

با فعالیت این سامانه بارشی و نسبتاً سرد از شنبه شب تا عصر یکشنبه (۶ آبان) ضمن کاهش محسوس دمای هوا در مناطقی از استان بارش باران (در ارتفاعات بارش برف و در مناطق کوهستانی بارش مخلوط باران و برف) پیش بینی شده است.

طبق این اطلاعیه تمرکز بارش ها در مناطق شمالی، نوار شرقی و نواحی منتهی به استان گیلان و دامنه کوهستان سبلان بوده و اوج بارش از بامداد یکشنبه تا حوالی ظهر یکشنبه انتظار می رود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل به شهروندان توصیه کرد جهت جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی به ویژه در تردد جاده ای، کنترل دمای کارگاههای تولیدی و حفاظت از محصولات کشاورزی موارد لازم را رعایت کنند.





آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ارسال به دیگران :

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

source

توسط ecokhabari.ir