بیش از 13هزار سکه طلا به فروش رسید

  بزرگنمايي:


فصل اقتصاد – بیست و چهارمین حراج سکه طلا با تخصیص 13هزار و 735 قطعه انواع سکه طلا به پایان رسید.

براساس اعلام نتایج حراج بیست و چهارم سکه طلا از سوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، امروز دوشنبه 30 مهرماه 1403، جلسه 24 حراج سکه طلا در این مرکز برگزار شد و از مجموع هشت هزار و 77 قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، شش هزار و 480 قطعه با میانگین قیمت 18 میلیون و 362 هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.
همچنین، از مجموع پنج هزار و 185 قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، چهار هزار و 214 قطعه با میانگین قیمت 28 میلیون و 692 هزار تومان به متقاضیان اختصاص داده شد.
شایان ذکر است، در حراج تمام سکه نیز پنج هزار و 106 قطعه سکه ثبت سفارش شد که و سه هزار و 59 قطعه با میانگین قیمت 54 میلیون و 258 هزار تومان اختصاص داده شد.
تخصیص بیش از 388 هزار سکه طی 24 جلسه حراج
طبق آمار مرکز مبادله، از زمان برگزاری اولین جلسه حراج سکه در تاریخ 13 اسفند ماه 1402 تا امروز، طی 24 جلسه حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران، در مجموع 388 هزار و 47 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده که سهم ربع سکه از این حجم تخصیص 207 هزار و 149 قطعه، نیم سکه 73 هزار و 923 قطعه و تمام سکه 106 هزار و 975 قطعه است.
زمان بندی تحویل سکه
متقاضیان باید جهت دریافت سکه، به جدول زمانی تحویل سکه توجه داشته باشند. زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا از 9 آبان‌ماه آغاز و تا 16 آبان ماه ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می‌شود. هزینه تحویل 30 هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود.
اشخاصی که طی بازه زمانی 17 تا 24 آبان ماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا 50 هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می شود؛ این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.
در صورتی که اشخاص در بازه زمانی تحویل سکه اقدام به دریافت سکه نکنند، معامله فسخ و پس از اعلام بانک عامل وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه‌های عملیاتی به کیف پول خریدار عودت داده می‌شود؛ در صورت فسخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه انتخاب شده در سامانه جهت دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع می‌شود.
حراج‌های بیشتر سکه در راه است
گفتنی است؛ براساس اعلام بانک مرکزی و مرکز مبادله ارز و طلای ایران، برای تامین تقاضای موجود در بازار سکه، قرار است از هفته آینده تعداد جلسات حراج سکه طلا از دو جلسه به سه جلسه افزایش یابد. همچنین، مقرر است با توجه به نیازهای موجود عرضه سکه در جلسات حراج نیز بیشتر شود تا به نیازهای موجود در بازار سکه پاسخ داده شود.
همچنین در یک اقدام جدید و برای اولین باز قرار است در حراج‌های سکه، انواع سکه بهار آزادی به تاریخ هر سال بزودی تولید و عرضه شود.
بیشتر بخوانید:
افزایش جلسات حراج سکه به 3 بار در هفته
انتهای پیام







source

توسط ecokhabari.ir