مهدی پیرهادی روز سه شنبه در جریان دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر، اظهار داشت: پس از جلسات و پیگیری های کمیسیون سلامت و با اهتمام اداره کل محیط زیست شهرداری، شاهد افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیست بودیم که این اقدام ، اقدامی شاخص و ارزشمند است.

وی افزود: اگر چه برخی افراد خواستار حذف این خانه ها بودند؛ اما شهردار تهران دستور دادند که خانه ها ایجاد و تقویت شود که باید در این خصوص تشکر کنم.

پیرهادی با بیان اینکه مقرر شده بود در هر محله حداقل یک مدرسه محیط زیستی ایجاد شود، گفت: موضوعات محیط زیستی از موضوعات مهمی است که در دنیا جزو اولویت دولت ها است و هرچه به آن بپردازیم، کم است .

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مقوله های محیط زیستی و آب، هوا و خاک مورد تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی هم هست و ایشان در فرمایشات بر آن تاکید کردند.

وی تاکید کرد: امیدواریم شاهد آن باشیم که به زودی ۱۰۰۰ خانه محیط زیستی در مدارس، مساجد و سراهای محله و هر جایی که امکان ایجاد این خانه ها باشد، ایجاد شود .

وی با اشاره به تلاش های این دوره از مدیریت شهری و ارائه طرح ها و لایحه های اثرگذار محیط زیستی اظهار داشت: در این دوره مدیریت شهری طرح شناسایی و رسیدگی به درختان ارزشمند و به عنوان میراث طبیعی شهر تصویب و شهرداری تهران در حال نوشتن دستور العمل و ابلاغ به مناطق برای حفظ درختان ارزشمند است.

به گفته وی، طرح سامانه پایش منابع آلاینده ، نیز اتفاق خوبی بود که در این دوره رخ داد؛ ایجاد تصفیه خانه لوکال در این دوره مدیریت شهری برنامه ریزی، برخی احداث و تعدادی نیز در احداث است.

وی افزود: همچنین بررسی لایحه ساختمان سبز هم رو به اتمام است، دو سال کمیسیون سلامت و معاونت شهرسازی برای آن زحمت کشیدند و امیدواریم زودتر به صحن بیاید.

پیرهادی ادامه داد: این مصوبه به عنوان استاندارد لید در کشورهای توسعه یافته مطرح است که موضوعی مترقی است و بومی شده و امروز در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: لایحه بازچرخانی آب نیز تمام شد و در رفع انفصالات غیرقانونی فاضلاب در این دوره مدیریت شهری اتفاقات خوبی رخ داد و شورا و شهرداری هم نسبت این موضوع پیگیری های موثری انجام دادند.

وی در ادامه با اشاره به تلاشها برای توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان یک اقدام محیط زیستی که موجب کاهش آلودگی هوا در شهر تهران می شود، اظهار داشت: ۲۰ ایستگاه مترو در این دوره به بهره برداری رسیده که ارزشمند است و امروز ۳۹ کیلومتر مسیر ناوگان ریگی نیز ساخته شده است.

به گفته پیرهادی، در ادامه اقدامات محیط زیستی مدیریت شهری، قرار داد ۶۳۰ دستگاه واگن با چین شروع شده و امروز شاهد آن هستیم که ۱۰۸۶ دستگاه اتوبوس جدید و نو، به ناوگان اضافه شده و در خطوط خدمت رسانی می کنند اما به مردم اطلاع رسانی نمی شود که جای تعجب دارد.

رئیس کمیسیون سلامت ادامه داد: این تعداد اتوبوس به غیر از ۵۳۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و عقد قرار داد با اتوبوسهای برقی و ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی است که قرارداد آن با چین انجام شده است.

source

توسط ecokhabari.ir