یک شرکت فناور زیره کفش حاوی نانوذرات تولید کرده است که نسبت به زیره‌های موجود در بازار مقاومت به سایش بالاتری داشته و در مقابل لغزش نیز مقاوم است.

به گزارش ایسنا، در زیره کفش این شرکت، نانوذرات سیلیکای رسوبی به کار رفته که باعث افزایش مقاومت به سایش و پارگی می‌شود. این فناوری را می‌توان برای تولید کفش، لاستیک و همچنین در صنایعی مانند ساختمان، رنگ و رزین، پوشش و نساجی مورد استفاده قرار داد.

ماده اولیه و اصلی این محصول با نام سیلیکای آب‌دار (hydrated silica) در بازار شناخته می‌شود. این شرکت موفق به دریافت گواهی نانومقیاس و همچنین گواهی دانش‌بنیان شده است.

به نقل از ستاد نانو، امروزه مناسب‌ترین روش برای تولید صنعتی سیلیکای رسوبی، روش رسوب‌گیری از محلول سدیم سیلیکات است که روشی ساده و ارزان است. این شرکت، عواملی چون غلظت مواد اولیه، کنترل pH در حین فرآیند، نحوه افزودن مواد اولیه، نوع همزن و سرعت آن، کنترل دمای فرآیند و روش شستشو و خشک کردن محصول نهایی را تحت کنترل داشته تا بتواند سیلیکای رسوبی مناسب برای این زیره‌ها را تامین کند.

کوتاه بودن زمان فرآیند تولید این محصول، استفاده از مواد اولیه ارزان قیمت و در نتیجه کاهش قیمت نهایی محصول نسبت به نمونه‌های مشابه، افزایش مقاوت به سایش و مقاومت و لغزش از جمله ویژگی‌های این محصول است.

انتهای پیام

source

توسط ecokhabari.ir