مهر: به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی این تفاهم نامه به امضای وهب متقی نیا سرپرست بانک کشاورزی سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و جسیم مصطفوی مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی توسعه خدمات مالی خرد روستا «تاک» رسیده است.

بر این اساس بانک کشاورزی در قالب طرح تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی و با هدف توانمند سازی و اشتغالزایی برای زنان روستایی و عشایری اقدام به تأمین مالی «صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری» وزارت جهاد کشاورزی خواهد کرد. مدت زمان این تفاهم نامه سه سال بوده و طی این مدت با همکاری سه نهاد مذکور برای توسعه هزار صندوق خرد زنان به گروه‌های خودیار و بانک پذیری این گروه‌ها تلاش خواهد شد.

به موجب این تفاهم نامه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری که علاقمند به تبدیل شدن به گروه خودیار و استفاده از مزایای این تفاهم نامه هستند را شناسایی و به مؤسسه تاک معرفی خواهد کرد. گروه‌های خودیار توسط بانک کشاورزی تأمین اعتبار خواهند شد و سقف اعتبارات اعطایی توسط بانک کشاورزی برای سال اول اجرای تفاهم نامه به مبلغ هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

این گزارش می‌افزاید: بانکداری پیوندی یکی از پرکاربردترین روش‌ها برای مشارکت نظام بانکی در کاهش فقر به شمار می‌آید. این الگو سعی در پیوند مالی بین بانک به عنوان یک سازمان رسمی مالی و گروه‌های محلی دارد تا با این پیوند مسیر دستیابی گروه‌های هدف به خدمات مالی خرد را آسان‌تر کند.

نوشته اشتغالزایی برای زنان روستایی و عشایر با منابع بانک کشاورزی اولین بار در اقتصاد کلان. پدیدار شد.

source

توسط ecokhabari.ir