به گزارش آوای اقتصاد; رکود در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، تأثیر قابل توجهی بر نتایج کلی گذاشته و فروش جهانی پورشه با ۷ درصد کاهش به ۲۲۶ هزار و ۲۶ دستگاه در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر رسیده است. مصرفکنندگان چینی به دلیل رشد اقتصادی ناپایدار ناشی از بحران املاک، تمایلی به هزینه کردن برای کالاهای لوکس ندارند.
طبق گزارش رویترز، در میان مدلها، خودروی اسپرت پانامرا و سدان الکتریکی باتریدار تایکان به ترتیب ۲۰ درصد و ۵۰ درصد، به ویژه در چین، بیشترین افت فروش را تجربه کردند.
دتلف فون پلاتن، عضو هیئت مدیره پورشه، اعلام کرد که سال ۲۰۲۴ سالی چالشبرانگیز برای این شرکت خواهد بود و در برخی موارد دسترسی به محصولات محدود است.
source