به گزارش آوای اقتصاد; سیدحمید پورمحمدی، امروز (سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس به دلایل عدم تخصیص بودجه اشتغال در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۲ هزار و ۴۰۰ و ۲۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه به اشتغال اختصاص یافته، اما به دلایلی هنوز در سال جاری این بودجه تخصیص نیافته است. او تصریح کرد که این موضوع جزو اولویت‌های سازمان است و امیدوار است که در نیمه دوم سال این بودجه تخصیص یابد.

پورمحمدی به مشکلات مالی دولت در نیمه اول سال اشاره کرد و افزود: هزینه‌های دولت بسیار زیاد و درآمدها کم بوده است. به همین دلیل، تخصیص طرح‌های اشتغال‌زا معمولاً در نیمه دوم سال آغاز می‌شود. او همچنین گزارش داد که حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان از منابع تخصیص‌یافته برای اشتغال در حساب بانک‌ها موجود است و تخصیص دوباره منابع به این حساب باید با احتیاط انجام شود.

وی ادامه داد که عملکرد سازمان برنامه و بودجه بر اساس گزارش‌های دریافتی از دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود و به محض دریافت این گزارش‌ها، تخصیص‌ها آغاز خواهد شد. پورمحمدی با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۴، اعلام کرد که این لایحه اول آبان به مجلس تقدیم خواهد شد و برای انطباق با برنامه هفتم توسعه، همایشی در روز ۳۰ مهر برگزار خواهد شد.

در ادامه، پورمحمدی درباره تأمین منابع مالی برای خرید گندم توضیح داد و گفت که بودجه‌ای بالغ بر ۱۶۷ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم از کشاورزان پیش‌بینی شده که به دلیل افزایش تولید، این رقم به نزدیک ۲۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی در پاسخ به دغدغه‌های نمایندگان درباره پرداخت پاداش پایان خدمت، متناسب‌سازی و مستمری‌بگیران تأکید کرد که مشکلات موجود باید هر چه سریع‌تر حل و فصل شود. پورمحمدی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه تنها اختیار ۱۰ درصدی برای جابجایی دارد، خواستار همکاری مجلس برای تأمین منابع مالی مورد نیاز شد و گفت که مشکلات باید از طریق مجلس یا نشست سران قوا حل شود.

source

توسط ecokhabari.ir