به گزارش آوای اقتصاد; عباس علی آبادی، وزیر نیرو، در جلسه‌ای با مدیران ارشد صنعت برق، بر اهمیت اجرای دقیق برنامه‌های تنظیم شده برای تأمین برق پایدار در زمستان و تابستان آینده تأکید کرد. او به کاهش مصرف برق در فصل سرد سال اشاره کرد و خواستار انجام به موقع تعمیرات و رفع محدودیت‌های نیروگاهی شد تا در اوج بار سال آینده با حداکثر ظرفیت ممکن برق تولید و تأمین شود.

علی آبادی همچنین بر لزوم اصلاح ساز و کارهای گفت‌وگو با مردم درباره صنعت برق تأکید کرد و به چالش‌های ناشی از مصرف زیاد گروهی از مشترکان، به ویژه در بخش خانگی، اشاره نمود. او بیان کرد که وزارت نیرو به دنبال کاهش مصرف برق مشترکان خانگی نیست، بلکه می‌خواهد روش‌ها و زمان‌های مناسب مصرف برق را ترویج کند.

وی همچنین به ضرورت اصلاح واقعی اقتصاد صنعت برق اشاره کرد و گفت که با این اصلاحات، می‌توان مشکلات پیش روی صنعت را حل کرد و به بهینه‌سازی مصرف در سمت تقاضا کمک کرد.

وزیر نیرو در ادامه، برنامه‌ریزی برای ۱۴ مگاپروژه به منظور آمادگی برای عبور از اوج بار سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد و حفظ ذخایر آبی، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، و آگاهی بخشی به مردم را از جمله اقدامات ضروری برای این هدف دانست.

source

توسط ecokhabari.ir