رانت خواران مخالف گام مثبت دولت در شفاف سازی اطلاعات

اقتصاد۲۴-اهمیت درخشان این موضع گیری، زمانی خود را نشان می‌دهد که توجه کنیم متاسفانه دستگاه‌های نظارتی و خود قوه مجریه در دولت گذشته، نسبت به این مساله مهم، اهتمامی به خرج ندادند، چنانچه امروز، بسیاری از مجموعه‌ها با زیان تحویل دولت چهاردهم شده است و خبری از محاکمه و حذف این افراد نیست.

پشت پرده ماجرا بالاتر از این حرف هاست؛ جالب است که بدانیم در مجمو عه‌های فولادی، معدنی، پتروشیمی، نفتی و انرژی از این دست اتفاقات نه تنها به وفور یافت می‌شود که باوجود زیان ده شدن آن مجموعه، همین افراد، دنبال تثبیت مدیریت خویش و یا کسب مسیولیت دیگری در دولت چهاردهم نیز، هستند.

تاسف زمانی افزون‌تر می‌شود که بدانیم این شرکت‌ها عموما به عنوان یک لقمه چرب و شیرین درنظر گرفته می‌شده و حتی عملا و نیز، علنا “نبود تخصص و سابقه”، گویا چندان ملاک تصمیم و عمل نبوده است.

وزارت امور اقتصاد و دارایی با گام‌های محکمی که وزیر آن-دکتر همتی- برداشته حکایت از آن دارد که تا چه اندازه، این مساله در قطع منافع رانت خواران یا مخالفان سیاست‌های شفاف سازی دولت چهاردهم، مهم و تاثیرگذار به نظر می‌رسد. مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها از یکسوی و فشار‌های رسانه‌ای از دیگر سوی، پشت پرده ماجرا و نیک، عمق این رانت‌خواری را بیش از پیش، به اثبات می‌رساند.

آخر اینکه؛ محافل اقتصادی و بویژه بخش خصوصی به همراه رای دهندگان به برنامه‌های مسعود پزشکیان، منتظرند تا گام‌های این دولت در “شفافیت اطلاعات و ثبت آن در سامانه‌های این کمپانی ها” را در روز‌های اینده ببینند و باهمه قوا به مدد این دولت -برای تحقق رویکرد مثبت اعلامی- به میدان بیایند.

منبع:اقتصاد ۱۰۰

source

توسط ecokhabari.ir