محمد امیر در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص ارزیابی اش از دولت چهاردهم در مدت آغاز فعالیت آن بیان کرد: در نشستی که دولت با مجلس داشت برنامه‌های خوبی ارائه کرد و فکر می‌کنم اکنون قضاوت در مورد دولت زود است زیرا زمان زیادی نگذشته، البته حرکتش مقداری لاک پشتی است که باید تسریع پیدا کند.

وی با بیان اینکه تقریباً ۲ ماه دولت نداشتیم، اظهار کرد: این وقفه غیرمنتظره بود لذا باید تسریع شود تا بتواند عقب ماندگی‌ها را جبران کند، خود دولتمردان هم از وضع موجود ناراضی بودند لذا ما انتظار داریم کمی تسریع کنند زیرا اکنون در استان‌ها هم ورود نکرده‌اند و در حد وزارتخانه‌ها کار را انجام می‌دهند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون قضاوت در مورد دولت زود است و باید حداقل یک سال از آن بگذرد.

امیر در پاسخ به این سوال که در خصوص استخدام افراد غیربومی در شرکت‌های صنعتی خوزستان به دولت انتقاد وارد بوده است، راهکار مقابله با این وضعیت را چه می‌دانید، گفت: باید قانون جدید وضع شود؛ مسئولان باید به مردم جواب دهند که مرجع جواب دادن نماینده است زیرا نماینده وکیل مردم است؛ بنابراین ضمن نظارت دقیق باید به این مساله ورود کنیم.

وی اضافه کرد: برخی شرکت‌ها ادعا می‌کنند استخدام‌ها آزمونی هستند که در این مورد باز هم شرایط بومی باید رعایت شود، افرادی که اطراف شرکت‌ها ساکن هستند و بیشترین ضرر را از نظر هرگونه آلودگی می‌بینند، باید به کار گرفته شوند و این یک قانون است.

باید قانون جدید جذب افراد بومی برای شرکت ها وضع کنیم

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در اصل ۵۰ قانون اساسی مطرح شده جایی که ضرر بیش از اندازه از شرکت‌ها در منطقه ایجاد شود باید جلو فعالیت شرکت را گرفت، اما ما نمی‌خواهیم فعالیت آنها را متوقف کنیم.

امیر با بیان اینکه تالاب هورالعظیم خشک شد، تصریح کرد: در این خصوص اصل ۵۰ قانون اساسی می‌گوید باید ممنوع الفعالیت شود اما این کار را انجام نمی‌دهیم زیرا در اثر وجود این صنعت، مردم ارتزاق می‌کنند. از سویی چون محیط زیست آلوده می‌شود، سلامتی مردم به خطر می‌افتد و از خیر و برکت شرکت‌ها نفعی عایدشان نمی‌شود قطعاً در حق مردمی که آن حاشیه زندگی می‌کنند ظلم است به همین دلیل وظیفه ما نماینده‌ها است که پیگیر این مسائل باشیم.

وی با اعلام اینکه بنده به عنوان نماینده‌ای که عضو کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس کمیته اقتصادی هستم بر خود تکلیف می دانم که به مساله استخدام‌ها ورود کنم، عنوان کرد: اگر در خصوص استخدام‌ها قصوری باشد مسئولان باید جواب دهند و این میزان نارضایتی درست نیست.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه همه ایران سرای من است درست اما اولویت با مردمی است که در کنار صنایع آلاینده در حال زندگی هستند و بعد بخش‌های دیگر استان، زیرا همه تخصص‌های مورد نیاز در خوزستان وجود دارد به همین دلیل باید قوانین سفت و سخت‌تر و شفاف‌تری بسته شود تا مسئول یا مدیر نتواند برای خودش تفسیری از قانون داشته باشد.

امیر در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که تاکنون برای این مساله چه اقدامی انجام داده‌اید، اظهار کرد: به وزیر رفاه وقت تذکر داده‌ایم، همچنین به وزیر نفت تذکر داده‌ایم و در نشست‌هایی که با دولت جدید به خصوص وزاری نفت و کار داشتیم به این موضوع تاکید کرده‌ایم که در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی و استخدام‌ها باید به صورت ویژه و متفاوت‌تر از قبلی‌ها وارد شوند.

source

توسط ecokhabari.ir