به گزارش آوای اقتصاد; اینکه بازار خودرو در شش ماه دوم سال چه نوساناتی خواهد داشت، به عوامل مرتبط و غیرمرتبط با خودرو بستگی دارد. به نظر می‌رسد که بر اساس روند سال‌های اخیر، عوامل غیرخودرویی تأثیر بیشتری خواهند داشت.

در حال حاضر، وضعیت منطقه‌ای به دلیل اقداماتی که اسرائیل انجام داده، به شدت ملتهب است و نگرانی عمومی در مورد وقوع جنگی گسترده در منطقه و احتمال درگیری ایران وجود دارد. هرچه این نگرانی بیشتر شود، انتظارات تورمی نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه، قیمت ارز بالا می‌رود که این امر به معنای افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو است.

موضوع دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آبان ماه است که نتیجه آن می‌تواند تأثیر مثبتی یا منفی بر انتظارات تورمی و قیمت ارز و به تبع آن بر قیمت خودرو بگذارد. البته رشد تولید و عرضه خودروهای داخلی و بهبود واردات نیز می‌تواند بر قیمت خودرو تأثیرگذار باشد، اما انتظارات و نرخ ارز نقش اصلی را ایفا خواهند کرد. بنابراین، پیش‌بینی کلی برای بازار خودرو در شش ماه دوم سال، افزایشی است.

کریمی سنجری در این خصوص اظهار کرد: بعید است بازار خودرو در شش ماه دوم با کاهش قیمت نسبت به نیمسال نخست مواجه شود. وی بر این نکته تأکید کرد: چشم‌انداز بازار خودرو در نیمه دوم سال افزایشی است. به گفته او، بازار خودرو در رکود به سر می‌برد زیرا مردم به واردات خودروهای کارکرده امیدوارند و این رکود در نیمه دوم سال به دلیل افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید بیشتر خواهد شد.

source

توسط ecokhabari.ir