به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ همزمان با هفته جهانی ناشنوایان مراسم تکریم مسافران در ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد از سوی نیروی کار ناشنوایان و با حضور نمایندگانی از  صنعت هوایی و سازمان بهزیستی برگزار شد.

سعید کاظم زاده عضو هیات مدیره یکی از شرکت‌های خدمات هوایی در حاشیه این مراسم که عصر امروز در ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد برگزار شد، گفت: با هدف استفاده از ظرفیت افرادی که معلول شنوایی هستند از طریق عقد قرارداد با ۱۱ شرکت هواپیمایی، طی ۳ سال گذشته عملیات صفر شویی( Deep clean) هواپیماها از طریق نیروی کار ناشنوا انجام می‌شود.

به گفته این فعال بخش هوایی با ابتکار عمل انجام شده و طی آموزش این گروه از ناشنوایان، با هدف صرفه جویی در مصرف آب فرآیند نظافت تخصصی ناوگان سبک و سنگین صنعت هوایی بدون استفاده از آب و با کمک محلول دانش بنیان نانو (تولید داخل) انجام می‌شود.

وی توضیح داد: از اهداف مهم در عقد قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی برای انجام عملیات صفرشویی، اشتغالزایی نیروی کار ناشنوا در ابتدا در صنعت حمل‌و نقل هوایی و پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد و در آینده نزدیک در صنعت دریایی و ریلی خواهد بود.

به گفته وی در عملیات صفر شویی هواپیماها، خانم‌های ناشنوا اقدام به نظافت داخل کابین و آقایان بدنه هواپیماها را شستشو می‌دهند.

این فعال بخش هوایی هم چنین از مکاتبه با یونسکو با هدف به کارگیری نیروی کار ناشنوا در صنعت حمل‌و نقل دریایی، زمینی و هوایی در بعد بین الملل از جمله پروازهای خارجی خبر داد.

انتهای پیام/

source

توسط ecokhabari.ir