صفحه اقتصاد –

جناب سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، به جمع یاران شهید خود که حدود سی سال رهبری آن‌ها را بر عهده داشت، پیوست. او آن‌ها را از پیروزی به پیروزی هدایت کرد؛ از سید شهدای مقاومت اسلامی در سال ۱۹۹۲ تا آزادسازی لبنان در سال ۲۰۰۰ و پیروزی بزرگ الهی در سال ۲۰۰۶، و همچنین دیگر نبردهای شرف و فداکاری، تا نبرد دفاع از فلسطین، غزه و مردم مظلوم آن.

عکس نوشته ویژه شهادت سید حسن نصرالله

هوای شهرمان امروز بارانی بود

انگار غم از دست دادنت را

 آسمان زودتر رساند تا رسانه ها

سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله

بسم رب الشهدا والصدیقین

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ و َمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله

سالها بود که ادعا می‌کردن سیدحسن نصرالله در ایران است و مردم لبنان را تنها گذاشته اما او‌ در دل میدان بود و مظلومانه به شهادت رسید…

سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله

 لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله

چه طوفانی

چه شهدایی

آرزویتان، مبارکتان

سید حسن نصرالله

اندک اندک جمع خوبان می روند…

سیدحسن نصرالله

 

سید حسن نصرالله

و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون

سیدحسن نصرالله

سید حسن نصرالله

امروز یکی از سخت ترین روزهایی است که بر ما می‌گذرد ، و سخت ترین آن باور کردن این که دیگر سید در بین ما نیست 

%%%%%%

سیدحسن نصرالله

سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.

سیدحسن نصرالله

شهید سیدحسن نصرالله هم مانند‌ حاج قاسم در ۶۳ سالگی به شهادت رسید!

چه رازی هست در این سن که اکثر شهدای شاخص مقاومت در این سن به شهادت می‌رسند؟!

 شهید حاج قاسم سلیمانی ۶۳ ساله

شهید محسن فخری‌زاده ۶۳ ساله

 شهید اسماعیل هنیه ۶۳ ساله

شهید محمدرضا زاهدی ۶۳ ساله

 شهید فؤاد شکر ۶۳ ساله

شهید حاج حسن ایرلو ۶۳ ساله

شهید ابراهیم رئیسی ۶۳ ساله

 شهید سیدحسن نصرالله ۶۳ ساله

شاید به خاطر اقتدا به سرور کائنات بوده باشد:

پیامبر اکرم ﷺ ۶۳ ساله

حضرت علی علیه‌السلام ۶۳ سال

%%%%%%

سیدحسن نصرالله

سیدحسن نصرالله

ما با که نشینیم که خوبان همه رفتند

شهادت سید حسن نصرالله تسلیت باد

سید حسن نصرالله

سیدحسن نصرالله

بیانیه حزب الله

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست.

بسم الله الرحمن الرحیم

«پس کسانی در راه خدا بجنگند که زندگی دنیا را به آخرت مبادله کنند و هر کس در راه خدا بجنگد و کشته شود یا پیروز شود، پاداش بزرگی به او خواهیم داد.»

خداوند متعال راست گفته است

جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. کربلای نورانی در سفر الهی ایمان در رکاب پیامبران و امامان شهید.

جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست که قریب به سی سال در راه آنان بود و در این مدت آنان را از پیروزی تا پیروزی رهبری کرد و جانشین سرور و سالار شهیدان مقاومت اسلامی در سال 1371 شد. آزادی لبنان در سال 2000 و تا پیروزی الهی و پایدار در سال 2006 و سایر نبردهای افتخار و رستگاری تا نبرد حمایت و قهرمانی در حمایت از فلسطین، غزه و مردم مظلوم فلسطین.

مصیبت وارده را به صاحب عصر و زمان (رضوان الله تعالی علیه)، ولی امر مسلمین حضرت سید علی خامنه ای (مدظله العالی) سایه اش بلند، مراجع عظام، مجاهدین، مؤمنین، تسلیت عرض می نماییم. به ملت مقاومت، مردم صبور و مجاهد ما، همه ملت اسلام، همه آزادگان و مستضعفان جهان و خانواده محترم و صبور ایشان، به جناب آقای سید حسن نصرالله رضوان، دبیرکل حزب الله لبنان تبریک می گوییم خداوند متعال به او به عنوان شهید راه بیت المقدس و فلسطین تسلیت عرض می نماییم، فرمان امام حسین علیه السلام را برآورده سازد همرزمان شهیدی که در پی یورش خائنانه صهیونیست ها به حومه جنوبی به موکب پاک و مقدس او پیوستند.

رهبری حزب الله به بالاترین، مقدس ترین و گرانقدرترین شهید در سفر پر فداکاری و شهید عهد می بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و استوار و شریف آن ادامه دهیم. مردم

و به مجاهدان سرافراز و دلاوران پیروز و پیروز مقاومت اسلامی و شما امانت شهید عزیز هستید و شما برادران او هستید که سپر تسخیر ناپذیر او و تاج دلاوری و رستگاری رهبر ما بودید استاد همچنان با اندیشه و روح و خط و رویکرد مقدس خود در میان ماست و در عهد وفاداری و پایبندی به مقاومت و فداکاری تا پیروزی هستید.

سیدحسن نصرالله

سید حسن نصرالله

۳۲ سال رهبری «نصرالله» در حزب‌الله؛ از نصر تا شهادت

سیدحسن نصرالله در 31 اگوست 1960 میلادی در روستای “البزوریه” در جنوب لبنان به دنیا آمد. او به‌دلیل فشار‌های اقتصادی جنوب لبنان به‌همراه خانواده به بیروت مهاجرت کرد و در حاشیه پایتخت در محله کرنتینا سکنی گزید.

حزب الله لبنان ,

وی در نوجوانی نزد پدرش در مغازه میوه‌فروشی کار می‌کرد. سیدحسن به‌خلاف دوستانش که همیشه راهی زمین‌های فوتبال و سواحل توریستی بیروت بودند، به مناطق مجاور کرنتینا همانند ‌النبعه، سن‌الفیل و برج‌حمود می‌رفت تا از فضای معنوی مساجد آنها استفاده کند.

حزب الله لبنان ,

وی از کودکی علاقه فراوانی به مطالعه داشت و در زمینه دین مطالعات زیادی انجام داده است. او تحصیلات ابتدایی را در مدرسه‌های کوی‌النجاح و سن‌الفیل پشت‌سر گذاشت و ‌همزمان با جنگ‌های داخلی لبنان به‌اتفاق خانواده به بزوریه زادگاه خود بازگشت و در شهر صور دوران دبیرستان را تمام کرد.

حزب الله لبنان ,

او در نوجوانی در سال 1976 به نجف رفت و تحصیلات حوزوی خود را در آنجا آغاز کرد. سیدحسن در سال 1978 به لبنان بازگشت و در مدرسه الامام المنتظر(ع)، که شهید سیدعباس موسوی آن را تأسیس کرده بود، تحصیلات حوزوی خود را پی گرفت و در همان حال، به فعالیت‌های سیاسی در جنبش امل در منطقه بقاع مشغول شد.

پس از تشکیل حزب‌الله در سال 1982 به این جنبش پیوست و در سال 1992 و پس از شهادت سید عباس موسوی، دبیرکل وقت حزب‌الله لبنان، با اجماع شورای رهبری حزب‌الله، سیدحسن نصرالله، دبیرکل جدید این جنبش شناخته شد.

حزب الله لبنان ,

‌در این میان، اسرائیل نیز در سال‌های 1993  و 1996 عملیات‌های “خوشه‌های خشم” و “تسویه حساب” را به اجرا گذاشت که با مقاومت سرسختانه حزب‌الله، که از کم‌ترین امکانات نظامی برخوردار بود، روبه‌رو شد.

‌در ماه سپتامبر 1997 دو تن از رزمندگان حزب‌الله در حمله به یکی از مواضع ارتش اسرائیل در منطقه جبل‌الرفیع در جنوب لبنان به شهادت رسیدند و پیکر آنان به‌دست نیرو‌های اسرائیلی افتاد اما به‌سرعت مشخص شد که یکی از این دو تن، سیدهادی، فرزند سیدحسن نصر‌الله، دبیرکل حزب‌الله است.

یکی از اقدامات مهم سیدحسن نصرالله، وادارکردن ارتش اسرائیل به ‌عقب‌نشینی از جنوب لبنان بود. در پی ضربات مستمر حزب‌الله به ارتش رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی، اسرائیل بدون گرفتن کمترین امتیازی از حزب‌الله، از اراضی اشغالی جنوب لبنان عقب‌نشینی کرد و به‌جز مناطق محدود مزارع شبعا، نیرو‌های خود را از همه مناطق تحت‌اشغال عقب کشید.

پس از آن و در سال 2006 حزب‌الله لبنان به‌رهبری سیدحسن نصرالله موفق شد در جریان جنگ 33روزه ارتش رژیم صهیونیستی را شکست دهد و مانع از دستیانی این رژیم به اهدافش برای نابودی و خلع‌سلاح حزب‌الله شود، این پیروزی حزب‌الله یک شکست تاریخی برای اسرائیل به‌حساب می‌آمد.

حزب الله لبنان ,

علاوه بر این حزب‌الله لبنان در سال‌های بعد و در جریان مقابله با عناصر تکفیری در سوریه و عراق نقش بسزایی ایفا کرد.

در زمان رهبری سیدحسن نصرالله، حزب‌الله از یک گروه مقاومت به قدرت منطقه‌ای تبدیل شد و به تسلیحات پیشرفته‌ای مانند انواع موشک‌های دوربرد و پهپادهای رزمی و شناسایی دست یافت و به تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی بدل شد.

حزب الله لبنان ,

سرانجام سیدحسن نصرالله پس از 32 سال رهبری حزب‌الله در جریان حمله سنگین و تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه در جنوب بیروت به شهادت رسید.

حزب الله لبنان ,



source

توسط ecokhabari.ir