وزارت انرژی آمریکا در راستای تلاش برای انتقال زنجیره تامین از چین به خاک آمریکا، روز جمعه اعلام کرد ۳ میلیارد دلار به ۲۵ پروژه بخش تولید باتری در ۱۴ ایالت اعطا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، پس از تصویب مقررات اعتبار مالیاتی خودروهای برقی در آمریکا و انتقال تولید باتری و مواد معدنی حیاتی از چین، این پروژه‌ها به افزایش تولید داخلی باتریهای پیشرفته و مواد باتری کمک می‌کند.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد این کمک مالی، پول مواد معدنی حیاتی فرآوری شده، قطعات، تولید باتری و بازیافت آن را تامین می‌کند و ۱۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری کلی برای این پروژه‌ها و ایجاد ۱۲ هزار شغل در بخش تولید و ساخت را به دنبال خواهد داشت.

شرکت آلبرمارل، ۶۷ میلیون دلار برای پروژه ای در کارولینای شمالی برای تولید مقادیر تجاری آند برای نسل بعدی باتریهای یون لیتیومی دریافت خواهد کرد. شرکت «هانی وِل» هم ۱۲۶.۶ میلیون دلار برای ساخت کارخانه ای در لوییزیانا برای تولید نمک الکترولیت مورد نیاز برای باتریهای لیتیومی هزینه خواهد کرد.

وزارت انرژی آمریکا قصد دارد به شرکت «داو»، ۱۰۰ میلیون دلار برای تولید حلال‌های کربنات گرید بتری برای الکترولیتهای باتری یون لیتیومی پرداخت کند. شرکت «کلاریوس سیرکولار سولوشنز» که با شرکتهای «اس کی او ان» و «کاسمو کمیکال» شراکت دارد، ۱۵۰ میلیون دلاری برای پروژه ای در کارولینای جنوبی برای بازیافت مواد ضایعاتی باتری یون لیتیومی «اس کی او ان» دریافت کند.

فروشندگان مواد در حال حاضر بیشتر قراضه های تولیدی آمریکا را برای فرآوری به چین صادر می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت انرژی آمریکا پیشتر، ۱.۸۲ میلیارد دلار برای ۱۴ پروژه اعطا کرده بود. پروژه‌های منتخب باید مذاکرات را تکمیل کرده و بازبینی محیط زیستی را پیش از دریافت کمک مالی، انجام دهند.

انتهای پیام

source

توسط ecokhabari.ir