مسعود پزشکیان رئیس جمهور در سخنرانی رژه ۳۱ شهرورماه نیروهای مسلح که صبح امرز در جوار حرم امام خمینی (ره) در تهران برگزار شد، اظهار داشت: قدرت بازدارندگی ایران باعث شده که هیچ اهریمنی به خود اجازه ندهد به خاک عزیز ما تجاوز کند و ما قدرددان نیروهای مسلح کشورمان هستیم.

پزشکیان افزود: بزرگ‌ترین فداکاری‌ها در طول سالهای دفاع مقدس رخ داد و این فداکاری‌ها بود که دشمن بعثی را از تجاوز به خاک ایران ناامید کرد.

وی با بیان اینکه ارتش و نیرو‌های مسلح ما، همان‌طور که مولای متقیان حضرت علی (ع) فرموده‌اند، زینت و عزت سرزمین و باعث امنیت ایران بزرگ. هستند، گفت: نیرو‌های زمینی، هوایی، دریایی و سپاه قدرتمند و تمامی کسانی که می‌توانستند از این کشور دفاع کنند، در دفاع مقدس به میدان آمدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک عزیزمان به دست دشمن بیفتد.

رئیس جمهور تصریح کرد: با حضور نیرو‌های رزمنده، ارتش قهرمان و سپاه مقتدر، دنیا نتوانست مانع از ادامه مسیر انقلاب ما شود. امروز قدرت دفاعی و توان بازدارندگی ایران به جایی رسیده است که هیچ دشمنی حتی فکر تجاوز به خاک ما را در سر نمی‌پروراند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: این عزت و سربلندی به برکت رزمندگان، دانشمندان و نخبگان ما است که توانسته‌اند قدرت نظامی کشور را به حدی برسانند که دیگر به نیازی نداریم تا کسی ما را مسلح کند.

وی ادامه داد: امروز با قدرت به دنیا اعلام می‌کنیم که علاوه بر دفاع از کشور خود، با وحدت و انسجام میان کشورهای اسلامی، می‌توانیم منطقه خود را در صلح و امنیت نگه داریم و عزت و سربلندی‌مان را به رخ جهانیان بکشیم.

رئیس جمهور گفت: با همین اتحاد، می‌توانیم اسرائیل غاصب، خونخوار و جنایتکار را که به زن و مرد و کودک رحم نمی‌کند، به جای خود بنشانیم. اگر وحدت داشته باشیم و دست در دست هم دهیم، اسرائیل قادر نخواهد بود جنایت‌هایش را ادامه دهد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه امروز قدرت و بازدارندگی ایران ما باعث شده است هیچ اهریمنی به خود اجازه ندهد به خاک عزیز ما تجاوز کند، افزود: به وجود شما عزیزان افتخار می‌کنم و رهبر عزیز انقلاب با تدابیر حکیمانه و نگرش عمیق خود باعث عزت و سربلندی ملت ما است.

source

توسط ecokhabari.ir