در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا کهگیلویه و بویراحمد فردا شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ پرداخته شده است.


صفحه اقتصاد –

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس ارزیابی شاخص‌های هواشناسی، پیش بینی می‌شود امسال از نیمه دوم آذر ماه بارش‌های پاییزی روند رو به رشدی داشته باشد.

پیش بینی پاییز کم بارش در کهگیلویه وبویراحمد

علی کرمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بارش‌های پاییزی در کهگیلویه و بویراحمد از نیمه نخست آبان ماه آغاز می شده اظهار کرد: بارندگی های سال زراعی جدید دیرهنگام شروع می شود.

وی نسبت به احتمال بروز پدیده کم آبی در استان هشدار داد و به مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد که مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند.

براساس آمار هواشناسی اداره کل کهگیلویه و بویراحمد میزان میانگین بارندگی پاییزی شهر یاسوج مهر ماه ۴.۸،آبان ۱۱،آذرماه ۲۰۵ میلیمتر است و میانگین بلند مدت بارندگی پاییزی شهر دوگنبدان در مهر ۲.۶،آبان ۴۱.۶ و آذرماه ۱۵۱.۲ میلیمتر گزارش شده است.

داده های هواشناسی استان میزان بارندگی های پاییزی شهر دهدشت در مهر۱.۲آبان،۵۴.۴ و آذرماه ۱۸۰.۶ میلیمتر و شاخص بلندمدت بارندگی های پاییزی شهر سی سخت مهر ۲.۵ ،آبان۷۲ و آذرماه۲۱۱ میلیمتر نشان می دهد. 

همچنین میانگین بارندگی های بلندمدت پاییزی شهر لیکک در مهر ۸،آبان ۴۵ و آذر ۱۵۲ میلیمتر است وشاخص بارندگی های پاییزی ایستگاه تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر نیز در مهر ۲.۹،آبان ۴۶.۹ و آذرماه ۱۶۸ میلیمتر است.

میانگین بارش بلند مدت سالیانه در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۸۰ میلیمتر برآورد شده است.

میزان بارش بلند مدت سالیانه در ایستگاه یاسوج ۸۰۰.۴،سی سخت ۶۹۳،دوگنبدان ۴۳۰،دهدشت ۴۰۲،لیکک ۳۹۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۲۹ میلیمتر ثبت شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد پس از گیلان دومین استان پربارش ایران در بلندمدت به شمار می رود.





آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ارسال به دیگران :

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

source

توسط ecokhabari.ir