به گزارش آوای اقتصاد; اگر تاکنون در بازی همستر کوین فعال بوده‌اید، برای دریافت ایردراپ لازم است چند کار ساده را از قبل انجام دهید تا در روز لیست شدن ارز دیجیتال همستر کوین، آماده دریافت توکن‌های خود باشید. در این مطلب، کارهایی را که باید قبل از لیست شدن همستر کوین در نوبیتکس انجام دهید، آموزش می‌دهیم.

 

ثبت‌نام و احراز هویت در نوبیتکس

اگر از قبل در نوبیتکس حساب ندارید، اولین قدم جهت آماده‌شدن برای ایردراپ همستر کامبت، ثبت‌نام و احراز هویت در نوبیتکس است. ثبت‌نام یا احراز هویت در نوبیتکس به سرعت انجام شده و معمولاً کمتر از ۵ دقیقه زمان نیاز دارد. جهت ثبت‌نام می‌توانید از اپلیکیشن موبایل یا وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس اقدام کنید. اگر قصد استفاده از وب‌سایت نوبیتکس برای ثبت‌نام را دارید، باید به آدرس nobitex.ir/signup بروید. در صورتی هم که برای طی کردن مراحل ثبت‌نام نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید مقاله آموزش تصویری احراز هویت در نوبیتکس را بخوانید.

 

واریز ریال و خرید تون کوین در نوبیتکس

فرایند دریافت ایردراپ همستر کامبت به این شکل است که ابتدا توکن‌های همستر به کیف پولی که به ربات متصل کرده‌اید، واریز شده و سپس اگر قصد فروش داشته باشید، باید آنها را از کیف پول شخصی خود به نوبیتکس انتقال دهید. برای انتقال توکن‌های همستر خود از کیف پول‌های شخصی مانند تون کیپر به صرافی‌های ارز دیجیتال، به تون کوین (TON) جهت پرداخت کارمزد نیاز پیدا خواهید کرد. با این حال، اگر فعلاً قصد فروش توکن‌های ایردراپ را ندارید و می‌خواهید توکن‌های همستر کامبت خود را داخل تون کیپر نگهداری کنید، به این مرحله و خرید تون کوین نیاز پیدا نمی‌کنید.

کارمزد تراکنش‌ها در شبکه تون کوین بسیار ناچیز است و در حالت معمول می‌توانید با کمتر از ۰.۲ واحد ارز دیجیتال TON (حدود ۷۰٬۰۰۰ تومان)‌ کارمزد تراکنش خود را پرداخت کنید. البته در ساعت‌های شلوغی شبکه ممکن است این برداشت هزینه بیشتری داشته باشد. بنابراین، جهت احتیاط می‌توانید مقداری تون کوین بیشتری خریداری کنید.

در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس، می‌توانید تون کوین لازم برای دریافت ایردراپ همستر کامبت را خریداری کرده و به آسانی به تون کیپر انتقال دهید. پس از ثبت‌نام می‌توانید به حساب خود در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس ریال واریز کرده و با آن تون کوین بخرید.

برای واریز ریال به نوبیتکس، کافیست از صفحه داشبورد اپلیکیشن یا سایت نوبیتکس، روی دکمه واریز بزنید، گزینه تومان (IRT) را انتخاب و وارد بخش «درگاه اینترنتی پرداخت» شوید.در صفحه بعدی باید کارت بانکی خود را انتخاب و مبلغ مورد نظر را به تومان وارد کنید. در ادامه روی دکمه واریز تومان بزنید تا به صفحه درگاه پرداخت هدایت شوید. باقی مراحل مانند خریدهای اینترنتی ساده است. با تکمیل پرداخت خود در درگاه اینترنتی به سایت یا اپلیکیشن نوبیتکس بازگشته و موجود تومان شما به‌روزرسانی می‌شود.

حالا که واریز وجه به حساب نوبیتکس خود را تکمیل کردیم، می‌توانیم سفارش خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود را ثبت کنیم. برای این کار از منوی پایین، وارد بخش مبادله شوید. این قسمت به‌صورت پیش‌فرض بازار «بیت کوین/ تومان» را به شما نشان می‌دهد که باید آن را روی حالت «تون کوین/ تومان» قرار دهید.

 

ساده‌ترین روش برای خرید ارز دیجیتال که بیشترین سرعت را در مقایسه با سایر انواع سفارش‌گذاری دارد، سفارش «سریع» است. سفارش‌های سریع در نوبیتکس به‌صورت آنی و با قیمت لحظه‌ای بازار انجام می‌شوند. اکنون باید مقداری که قصد خرید آن را داریم بر اساس تومان یا مقدار ارز مورد نظر مشخص کنیم. برای مثال، اگر قصد دارید ۱۰۰٬۰۰۰ تومان تون کوین خریداری کنید، می‌توانید در بخش مشخص‌شده در تصویر زیر، عدد ۱۰۰٬۰۰۰ را وراد کنیم.

در نهایت، صفحه تأیید سفارش به شما نمایش داده می‌شود. اطلاعات سفارش خود (شامل مقدار، کارمزد، مقدار دریافتی و مبلغ کل) را با دقت در این مرحله مرور کرده و در صورت درست‌بودن همه چیز، روی دکمه «تأیید» بزنید تا سفارش نهایی شود. با تأیید سفارش از سوی شما، عملیات خرید در عرض چند ثانیه انجام می‌شود. در ادامه این خرید به‌صورت اعلان درون‌برنامه‌ای به شما اطلاع‌رسانی شده و اگر به صفحه کیف پول خود مراجعه کنید، می‌بینید که از موجودی تومان شما کسر و به موجودی تون کوین اضافه شده است.

تا اینجا با ثبت‌نام و خرید تون کوین، تا حد زیادی آماده دریافت ایردراپ همستر و فروش آن هستید. در مجموع توصیه می‌شود انتقال تون کوین به تون کیپر را به روزهای پایانی (نزدیک ۵ مهر) موکول نکنید؛ چراکه در صورت اختلال در شبکه تون کوین یا حتی مشکل در دریافت کد تأیید پیامکی، ممکن است برداشت شما نیز با تأخیر انجام شود. در هر صورت، با اضافه کردن آدرس کیف پول خود در تون کیپر به وایت لیست یا همان دفتر آدرس‌ها در نوبیتکس، بدون نیاز به وارد کردن کد تأیید پیامکی، می‌تواند برداشت خود را بدون معطلی انجام دهید. توجه داشته باشید که انجام این کار ضرورتی ندارد و تنها در شرایطی که ارسال پیامک با مشکل مواجه شود به شما کمک خواهد کرد.

برای فعال‌سازی این قابلیت، از منوی کاربری نوبیتکس وارد بخش امنیت قسمت دفتر آدرس‌های شوید و سپس روی «ایجاد آدرس» کلیک کنید.

در ادامه اطلاعات خواسته‌شده شامل شبکه مورد نظر، آدرس کیف پول و کامنت را وارد کنید و اگر کیف پول شما مانند تون کیپر کامنت ندارد، روی گزینه «بدون برچسب» بزنید. در نهایت می‌توانید برای کیف پول خود یک عنوان انتخاب کرده و روی ثبت آدرس کلیک کنید. سپس باید پیامک ارسالی به شماره موبایل خود را وارد کنید و روی تأیید بزنید.

در مرحله بعد اگر شناسایی دوعاملی یا همان رمز یک‌بارمصرف Google Authenticator را برای حساب خود فعال کرده باشید، باید یک بار به اپلیکیشن Google Authenticator مراجعه و کد دو عاملی معتبر در آن لحظه را وارد کنید. پس از این کار آدرس شما در فهرست آدرس‌های ذخیره‌شده نمایش داده می‌شود. حالا باید دکمه فعال‌سازی قابلیت برداشت امن در بالای صفحه را فعال کنید و پس از مطالعه پیام نمایش‌داده‌شده، روی فعال‌سازی بزنید.

توجه داشته باشید که پس از فعال‌سازی قابلیت برداشت امن فقط قادر به برداشت رمزارز به آدرس‌های ثبت‌شده در دفتر آدرس خود خواهید بود. بنابراین، در صورتی که نیاز بود به یک آدرس جدید رمزارز واریز کنید، باید آن را مطابق مراحل بالا به دفتر آدرس خود اضافه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که با اضافه‌کردن هر آدرس جدید، برداشت رمزارز شما به مدت یک ساعت و با غیرفعال‌کردن قابلیت برداشت امن نوبیتکس، برداشت رمزارز شما با توجه به مسائل امنیتی، ۲۴ ساعت محدود خواهد شد.

مرحله پایانی و اصلی، انتقال تون کوین‌های خریداری‌شده از نوبیتکس به تون کیپر است. برای این کار کافیست وارد اپلیکیشن تون کیپر شده و روی آدرس خود بالای صفحه بزنید تا کپی شود.

در ادامه به نوبیتکس بازگشته و از منوی پایین صفحه وارد بخش کیف پول شده و روی برداشت بزنید. سپس شبکه تون کوین را انتخاب کرده و در ادامه آدرس کیف پول خود که در مرحله قبلی کپی کرده‌اید را همراه با مبلغ مورد نظر برای برداشت، وارد کنید. توجه داشته باشید که برداشت به مقصد کیف پول‌های غیرامانی مانند تون کیپر، نیاز به وارد کردن کامنت یا برچسب ندارد. بنابراین، تیک «بدون برچسب» را فعال کنید. در ادامه کافیست رمز دوعاملی حساب نوبیتکس خود را وارد کرده و منتظر تأیید نهایی برداشت بمانید.

اغلب در کمتر از ۵ دقیقه برداشت شما از نوبیتکس به تون کیپر نهایی می‌شود و می‌توانید موجودی تون کیپر خود را بررسی کنید. اگر برای واریز تون کوین از نوبیتکس به تون کیپر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، می‌توانید مقاله آموزش واریز و برداشت تون کوین بین نوبیتکس و تون کیپر را مطالعه کنید.

 

جمع‌بندی

با انجام کارهایی که در این مطلب به آنها اشاره شد، برای دریافت ایردراپ همستر کامبت در روز ۵ مهر آماده می‌شوید. توصیه می‌شود خرید تون کوین و انتقال آن به تون کیپر را قبل از روز ۵ مهر انجام دهید تا با شروع ایردراپ همستر و شلوغی شبکه تون کوین، با مانعی برای دریافت ایردراپ خود مواجه نشوید. استفاده از قابلیت برداشت امن یا همان وایت لیست نوبیتکس نیز به شما کمک خواهد کرد تا در صورت بروز اختلال از سمت سرویس‌دهندگان ارسال پیامک، همچنان قادر به برداشت رمزارز تون کوین از نوبیتکس به کیف پول تون کیپر خود باشید.

 

پرسش‌های متداول

چقدر تون کوین برای کارمزد همستر نیاز است؟

در حالت معمول می‌توانید با کمتر از ۰.۲ واحد ارز دیجیتال TON (حدود ۷۰٬۰۰۰ تومان)‌ کارمزد تراکنش خود را پرداخت کنید. البته در ساعت‌های شلوغی شبکه ممکن است این برداشت هزینه بیشتری داشته باشد. بنابراین، جهت احتیاط می‌توانید مقداری تون کوین بیشتری خریداری کنید.

 

چرا برای دریافت ایردراپ همستر به تون کوین نیاز داریم؟

انتقال توکن همستر به ربات احتمالاً بدون نیاز به تون کوین انجام شود، اما پس از دریافت توکن همستر در تون کیپر، برای انتقال آن به نوبیتکس نیاز به انجام یک تراکنش و پرداخت مقداری TON جهت پوشش هزینه‌های این شبکه دارید.

 

آیا فعال‌کردن قابلیت برداشت امن در نوبیتکس ضروری است؟

خیر، این قابلیت تنها کمک می‌کند تا در صورت بروز اختلال از سمت سرویس‌دهندگان ارسال پیامک، همچنان قادر به برداشت رمزارز تون کوین از نوبیتکس به کیف پول تون کیپر (بدون نیاز به وارد کردن پیامک برداشت) خود باشید.

 

انتقال تون کوین از نوبیتکس به تون کیپر چقدر طول می‌کشد؟

اغلب در کمتر از ۵ دقیقه برداشت شما از نوبیتکس به تون کیپر نهایی می‌شود، اما در صورت شلوغی شبکه تون کوین این زمان می‌تواند بیشتر باشد.

source

توسط ecokhabari.ir