به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در ادامه بیانیه‌ای حماس آمده است: اقدام دشمن صهیونیستی با هدف قرار دادن شهروندان لبنانی و مراکز غیرنظامی و خدماتی از طریق منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی در مناطق مختلف که به شهادت ۹ نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر منجر شد، بشدت محکوم است و تاکید می کنیم که این جنایت همه قوانین و عرف بین‌الملل را نقض کرده و ما دولت رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامدهای این جنایت خطرناک می‌دانیم.

در این بیانیه تأکید شده است که ادامه جنایات دشمن تنها شکست و ناکامی بیشتر را برای رژیم اشغالگر به ارمغان می‌آورد.

حماس افزود: ما جهاد و جانفشانی‌های برادرانمان در حزب الله و عزم آنان بر ادامه حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در غزه را می‌ستاییم و همبستگی کامل خود را با ملت لبنان و برادرانمان اعلام می‌داریم و به خانواده‌های قربانیان این جنایت صمیمانه تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند برای شهدا رحمت و مغفرت و برای مجروحان هم شفای عاجل مسئلت داریم.

این جنبش تاکید کرد که جنایات دشمن صهیونیستی هرگز اراده ملت‌های آزاده ما را تضعیف نمی‌کند و عزم مبارزان مقاومت را در هم نمی‌شکند.

به گزارش ایرنا، در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی به نام «پیجر» در مناطق مختلف لبنان به ویژه بیروت و براساس آخرین آمار، تاکنون ۹ نفر از جمله یک دختربچه شهید و ۲ هزار و ۷۵۰ لبنانی زخمی شده‌اند.

به دنبال این انفجارها، حزب الله لبنان در بیانیه هایی اسرائیل را مسؤول انفجار پیجرها دانست و گفت:قطعا اسرائیل تقاص پس خواهد داد.

براساس این گزارش، حزب الله افزود: پس از بررسی تمام وقایع، داده‌ها و اطلاعات موجود در مورد حمله‌ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن صهیونیستی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه می‌دانیم که غیرنظامیان را هم در برگرفت و منجر به شهادت و زخمی شدن چندین نفر شد.

در پایان این بیانیه آمده است:دشمن خیانتکار و جنایتکار بابت این تجاوز گناه آلود، قطعا تقاص پس می‌دهد.

source

توسط ecokhabari.ir