به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، همایش فصلی مدیران عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس روز شنبه (۲۴ شهریور) با حضور عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و مدیران عامل شرکت‌های تابع در تهران برگزار شد.

علی‌عسکری در این نشست با اشاره به افزایش تولید، فروش و سود شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در سال‌های اخیر، بر اهمیت نقش نیروی انسانی در این موفقیت‌ها تأکید کرد و با بیان چالش‌های پیش‌روی صنعت پتروشیمی در عرصه جهانی، از آمادگی شرکت برای مقابله با این چالش‌ها و سرمایه‌گذاری در بالادست و پایین‌دست همسو با تحقق برنامه پنج‌ساله ترسیم‌شده خبر داد.

وی همایش فصلی مدیران گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را محلی برای هم‌اندیشی و تبادل تجارب و آینده‌نگری برشمرد و بیان کرد: به دوران جدیدی از خدمت به ملت ایران وارد شده‌ایم. پس از شهادت شهید رئیسی، انتخابات در آرامش کامل برگزار شد و اکنون همه باید جانانه و صادقانه و فعالانه تلاش کنیم و وظایف خود را به‌درستی انجام دهیم تا بتوانیم به اهداف تعیین‌شده دست یابیم و موفقیت‌هایی برای کشور و هلدینگ خلیج‌فارس رقم بزنیم.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در ادامه با تبریک به رئیس‌جمهوری و وزیر نفت افزود: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس متعلق به مردم ایران است و ما امانت‌دار مردم و سهام‌داران هستیم و امیدواریم بتوانیم به بهترین وجه وظایف خود را انجام دهیم. حرکت امروز هلدینگ خلیج‌فارس بسیار مطلوب و در روندی موفقیت‌آمیز و درخشان است.

علی‌عسکری با اشاره به جایگاه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس ادامه داد: امروز هزاران کارخانه در صنایع نساجی، چرم، کفش، کیف و لباس را که به محصولات پتروشیمی نیاز دارند حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به تحریم‌های گسترده علیه این گروه گفت: با وجود تحریم‌های بسیار سنگین، به لطف الهی تاکنون حتی یک سنت منابع مالی شرکت دچار حادثه نشده و همه پول‌ها حاصل شده و برگشته است.

برنامه فروش ۵۰۹ هزار میلیارد تومانی برای ۱۴۰۳

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس ارتقای رتبه جهانی گروه را از برنامه‌های ترسیم‌شده در چشم‌انداز پنج‌ساله برشمرد و یادآور شد: به‌هرحال شرکتی در تراز جهانی هستیم و امروز در رتبه ۲۷ جهان قرار داریم و در برنامه پنج‌ساله‌ای که ترسیم کرده‌ایم، تلاش می‌کنیم به رتبه زیر ۲۰ حرکت کنیم.

علی‌عسکری در زمینه حجم تولید شرکت بیان کرد: تولید این هلدینگ در سال ۱۳۹۹، ۲۰ میلیون تن بود که در سال ۱۴۰۰ این مقدار به ۲۱ میلیون تن و در سال ۱۴۰۲ به ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید که به‌معنای رشد قابل توجه و تحول عظیم در این سال‌هاست. تولید محصولات در سال ۱۴۰۳ نیز تا نیمه نخست شهریور از ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن عبور کرده و حدود ۹۶ درصد برنامه محقق شده است و امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۳ به ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول دست یابیم.

وی درباره آمار فروش گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس افزود: فروش شرکت در سال ۱۴۰۰، ۳۰۸ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به ۴۱۸ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۵۱۷ هزار میلیارد تومان رسید که به‌معنای افزایش قابل توجه ۲۳۲ درصدی در فروش است. برنامه امسال این است که به ۵۰۹ هزار میلیارد تومان فروش برسیم و در پنج ماه نخست، ۱۰۲ درصد برنامه محقق شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس ادامه داد: سود شرکت مادر در خرداد ۱۴۰۰ مبلغ ۳۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۲ این سود به ۶۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که امیدواریم در مجمع آینده به ۷۷ هزار میلیارد تومان برسد که رشد قابل قبولی است. سود تلفیقی شرکت در خرداد ۱۴۰۰، ۶۰۷ هزار میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۲ به ۱۰۱ هزار میلیارد تومان رسید و پیش‌بینی می‌شود که سود سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱۵ هزار میلیارد تومان باشد.

علی‌عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پروژه‌های متعدد توسعه‌ای گروه اشاره و بیان کرد: پارسال مگاپروژه پالایشگاه گازی هویزه، پتروشیمی گچساران را که پایین‌دستی بیدبلند خلیج‌فارس است به مرحله راه‌اندازی رساندیم و ابتدای امسال، فاز نخست پروژه بزرگ پتروشیمی هنگام، واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا و تصفیه‌خانه بزرگ پتروشیمی بندر امام به بهره‌برداری رسید. امسال برنامه داریم که سه پروژه پتروشیمی آپادانا، پتروشیمی صدف و ارغوان گستر ایلام را به بهره‌برداری برسانیم و به‌سوی توسعه پارک‌های پتروشیمی که اقدام بزرگ و راهبردی برای حرکت به‌سمت پایین‌دستی پتروشیمی است، پیش برویم.

انتخاب ۲ شریک چینی برای جذب سرمایه خارجی

وی سرمایه‌گذاری را ضامن حیات گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس دانست و تصریح کرد: این گروه، شرکتی روبه‌جلو و در حال سرمایه‌گذاری از منابع داخلی خودمان است؛ مقدار سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۸ هزار میلیارد تومان و سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۲ هزار میلیارد تومان بود و امسال حجم سرمایه‌گذاری‌ها از ۵۰ هزار میلیارد تومان عبور خواهد کرد.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، حمایت از ساخت داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان را دیگر محور فعالیت سال‌های اخیر شرکت برشمرد و گفت: در این مدت ۴۱۰ قرارداد و تفاهم‌نامه با ۳۳۲ شرکت دانش‌بنیان، همچنین حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان قرارداد با تولیدکنندگان ایرانی منعقد شده است.

علی‌عسکری در زمینه تأمین خوراک پایدار تصریح کرد: یکی از برنامه‌های هلدینگ خلیج‌فارس، حرکت به‌سوی تأمین خوراک پایدار است که به این منظور ۲ میدان را با وزارت نفت تفاهم کرده‌ایم و پروژه‌های ویژه‌ای در فرآورش سر چاه‌های نفت داریم که می‌تواند در افزایش فروش نفت ایران بسیار بااهمیت باشد و تا ۴۰۰ هزار بشکه نفت به میزان تولید نفت کمک کند.

وی در پایان سخنان خود در همایش فصلی مدیران گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به تدوین برنامه توسعه گروه یادآور شد: برای توسعه و تحقق برنامه تدوین‌شده، نیازمند جذب سرمایه خارجی هستیم و به این منظور با چند شرکت چینی مذاکراتی داشتیم که سرانجام دو شرکت را به‌عنوان شرکای خارجی انتخاب کرده‌ایم تا با ثبت شرکت‌های مشترک به‌سوی برنامه و چشم‌انداز ترسیم‌شده پیش رویم.

source

توسط ecokhabari.ir